Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Makrotele från Sigma?

Produkter
(logga in för att koppla)

tannler

Aktiv medlem
Jag surnade till rejält när "alla" övergav M/AF bajonetten och löste ett makroproblem genom att bli "överlöpare" och skaffa en Canon 10D och Sigmas fantastiska makrotele ∑ EX 150 f/2,8 Makro 1:1 HSM som sedan kompletterades med en ∑ makroblixt.

Egentligen har jag ingen lust att ha två kamerasystem, utan vill hellre att ∑ släpper grejorna for M/AF ( Sony ). Att försöka påverka Tura Scandinavia i Kungsbacka att påverka ∑ är meningslöst ( jag har redan provat ) och att försöka påverka ∑ i Japan är väl närmast utopiskt. De har ju närmast förstoppning när det gäller förhandsinfo och är kroniskt paranoida med sina mail-adresser.

Är det någom som snappat upp något om vad ∑ har för planer, nu när det framstår som trovärdigt att Sony faktiskt menar vad de säger genom att i handling backa upp snacket? Jag kan till och med offra HSM-motorn, bara jag får glaset med M/AF bajonett.

Hej, det enda jag vet är att de i alla fall nytillverkar saker med sikte på Sony. Fick hem ett nytt 180/3.5 nyligen och på bakre locket står det inte Sony/Konica/Minolta utan endast "FOR SONY", alltid något?

ANNONS
Götaplatsens Foto