Annons

manual till nc-e2 laddare

Produkter
(logga in för att koppla)

patrikmalmberg

Aktiv medlem
Tjena,

Någon som har en manual till en Canon NC-E2 laddare som vet varför refresh-lampan blinkar när jag kör ett batteri på refresh. Den ena batteriet gör det, men inte det andra. Grejerna är köpta begagnade så jag har ingen manual.

Laddaren klarar bara att hantera ett batteri i taget oavsett om det laddar ur (refresh - gul lampa) eller laddar (röd lampa). Det "inaktiva" batteriets lampa blinkar långsamt medan det väntar på "sin tur" (eller om det nu är tvärtom - hittar inte manualen just nu och alla mina batterier är fulladdade).

När batteriet är fulladdat blinkar lampan istället snabbt. Om du sätter i båda batterierna kommer således den ena lampan först blinka långsamt och den andra lysa med fast sken. När det första är klart kommer dess lampa blinka snabbt och den andra lysa fast. När båda är klara blinkar alltså båda snabbt.

Om du trycker på refresh-knappen kommer batteriet först laddas ur (gul lampa) och när det är klart laddas det automagiskt (röd). Du behöver alltså inte övervaka processen.

Edit: Det räcker om du rekonditionerar batteriet (refresh) någon gång per månad.

/G

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto