Annons

Mark II. En utopi?

Produkter
(logga in för att koppla)

Micky

Ny medlem
I slutet av maj beställde jag en Mark II.
Idag drygt fyra månadet senare är min fotohandlare lika ovetande om när jag får kameran som han var när jag beställde den (ärligt talat, med tiden har han blivit än mer osäker om NÄR leverans kan ske). Satt i relation till t ex köp och byggande av hus och av bilar är ju detta sanslöst. Än märkligare är att under min väntan introducerar Canon en ny digital kamera (20D) och påbörjar även leverans av den!
Hjälp, ni som är mer på banan, är situationen så bisarr som jag beskriver den?
Och om inte: var finns kameran att få?

Micky

Som köpare måste man idag vara aktiv och kolla med olika handlare eftersom kötiderna varierar väldigt.

Det skiljer ju också en del i hur olika handlare sköter beställningar. Jag brukar handla hos Kameradoktorn och de har alltid koll på kommande leveranser.

Scandinaviaphoto har gjort mig besviken. Jag beställde ett motljusskydd av dem som inte fanns i laget. De lovade skicka så fort det skulle finnas i lager. Efter någon månad kollade jag med Canon och de svarade att motljusskyddet fanns i lager. Man kan tydligen falla bort.

Micky skrev:
I slutet av maj beställde jag en Mark II.
Idag drygt fyra månadet senare är min fotohandlare lika ovetande om när jag får kameran som han var när jag beställde den (ärligt talat, med tiden har han blivit än mer osäker om NÄR leverans kan ske). Satt i relation till t ex köp och byggande av hus och av bilar är ju detta sanslöst. Än märkligare är att under min väntan introducerar Canon en ny digital kamera (20D) och påbörjar även leverans av den!
Hjälp, ni som är mer på banan, är situationen så bisarr som jag beskriver den?
Och om inte: var finns kameran att få?

Micky

Gråt inte, Georg! Vi beställde vår mkIIa i mitten av mars och fick den först i början på augusti.Tur att kameran är så grym-jäkla bra. Den var verkligen värd att vänta på tom ett helt halvår, annars hade det inte varit fullt så kul ... Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge heter det väl. (C; JANNE

Köp den i en annan affär. har de inte lyckats att få tag i den kameran på 4 månader så är det otroligt dåligt. Du kan köpa den i många affärer med en gång

ANNONS
Götaplatsens Foto