Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Mekaniskt fel på BG-E4

Produkter
(logga in för att koppla)

ja-foto

Aktiv medlem
Köpte en 5D med tillhörande bg.
Monterade på greppet som vanligt och drog åt plastskruven med fingrarna utan problem.
Efter provkörning tänkte jag ta av greppet för att provköra utan.
Först gick ratten väldigt trögt,mkt trögare än jag drog åt den,sen kändes det som det lossnade var på ratten började gå väldigt lätt.
Problemet är bara att metall skruven som går in i huset verkar inte ha rört sig.Greppet sitter fast oavsett hur många varv man skruvar på plastratten.
Någon som har några tips att komma med?

det verkar som om gängan i huset har gått sönder, jag har en sprängskiss som jag kan maila till dig om du vill, verkar dock inte helt enkelt att byta själv. fast om man kan det så e nog delen inte så farligt dyr...

Det är ju knappast gängan i huset som det är fel på, om skruven inte snurrar. Antagligen är det samma problem som med BG-E2N, dvs att de invändiga plastkuggarna i ratten ryker av.
Den delen är ganska lätt att byta. Problemet är bara att få bort greppet från kameran först.

ANNONS
Götaplatsens Foto