Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mellanlagringsenhet har pajat! Vad göra?

Produkter
(logga in för att koppla)

Snufkin

Aktiv medlem
Hej

Jag har precis kommit hem från en tre-veckors resa och skulle föra över alla mina bilder från min Jobo GigaOne mellanlagringsenhet (40 GB hårddisk med integrerade kortläsare) när jag upptäckte att alla bilderna från början av resan saknas!! De sista tvåhundra bilderna (circa 1.6GB) kunde jag föra över men resten går inte att hitta. Displayen på enheten anger att 32 GB av 40 GB återstår, samma sak säger operativsystem när jag monterar enheten. I huvudkatalogen på enheten finns en del "skräpfiler" med oläsbara namn och oläsbart innehåll, men får få och får små för att utgöra de saknade bilderna.

Finns det någon expert med bra råd om vad som går att göra för att försöka plocka fram de saknade bilderna?

/Markus

Plocka ur hårddisken ur enheten och anslut den till en en extern usb adapter för hårddiskar har hjälp mig vid liknade problem. Om du bor i stockholm kan jag hjälpa dig, jag har både hårdvara och mjukvara för detta. Brukar inte vara så svårt att hitta filerna (bilderna).

/Bosse

Tack för svaret. Jag skrev även ett mail till Jobo, skall höra med dem först vad de anser att man kan göra, förän jag plockar isär enheten.

/Markus

ANNONS
Götaplatsens Foto