Annons

Microsoft photo editor

Produkter
(logga in för att koppla)

INJUREDMOOSE

Aktiv medlem
Hej, min gamla dator som hade XP pro installerad har avlidit hastigt, våldsamt & oväntat...R.I.P

Den nya hastigt införskaffade ersättnings datorn har XP home, förvånad blev jag när man som vanligt skulle dubbel klicka på en bild för snabb korrigering för veckans urval av 10x15 kort att skicka till lab´.

...Ingen photo editor, tyckte den var perfekt & mycket snabb & lättjobbad, har PS CS ..... men för snabba ryck var Photo editor kalas.

Någon som vet om man kan ladda ner den seperat & om det går att köra i Home utan krångel?

Alternativt om den finns att köpa seperat som program.

Har inte möjlighet att installera XP pro för närvarande.
MVh R

är det inte bara att bild filen inte är kopplad till det program du vill ska öppna filen?

XP home är nämligen gjort för hemma användare med inriktning på media och multimedia och sådant. Iof vet jag inte precis vilket program du pratar om men jag antar att du menar bildprogrammet som följer med XP. Den har ett visningläge och ett "redigeringsläge" även jag använder det för visning och förhandsgrandskning.

Gör så här:
Högerklicak på bildfilen
Välj Öppna med
Välj program klicka i "Använd alltid"
Nu kommer alltid denna filtyp öppnas av detta program.

Är det inte detta du menar så bortse från detta inlägg :)

Photo editor ingår väl inte i XP utan följde med i Office. "Microsoft Photo Editor ships with Microsoft Office 97 and the stand-alone versions of Microsoft Word 97 and Microsoft PowerPoint 97. Microsoft Photo Editor is installed when you perform a custom or complete installation from the compact disc. It does not ship with the stand-alone versions of Microsoft Excel 97, Microsoft Access 97, or as part of the Microsoft Office 97 ValuPack."

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q169938#kb1

Vet inte om det går att ladda ner enskilt nånstans.

Jag visste inte ens att det gick att redigera med Photo Editor. Jag trodde det var en uppgradering av Picture and Fax viewer och mest till för att ställa till det med filassociationerna i datorn :)

Det finns ju andra lättviktiga program. Har du kollat på t ex Irfanview?

haha ok.. jag misstolkade programmet.. har inte en susning om vilket program ni snackar om tydligen..

jag har nämligen "visning för bild och fax" tycker jag är klockrent! haha för visning snabbt på skärmen... :)

Photo Editor finns som "Officeverktyg" i Office 97 och 2000. I Office 2003 är programmet ersatt av "Office Picture Manager". Antar att det även fanns/finns i Office XP men är inte säker på det.

Mvh. Bengt

Jag hade XP professional, kanske det inte framgick, troligen en ganska rejält uppdaterad version av tidigare Photo editor program, visst är den lättviktig, men den är blixtrande snabb & smidig för enklare applikationer & till snappshots i mindre format osv.

Den saknas iaf i XP home, jag skall testa några andra program, det är väl mest att man är van, ni vet frugan flyttar kaviar tuben till en annan hylla hittar man inte den fast man tittar på den.

Blir väl en byggsats till dator när man har tid, & så får det bli XP professional igen.

Tack för förslagen Jim, skall kolla programmet.
R.

INJUREDMOOSE skrev:
Jag hade XP professional, kanske det inte framgick, troligen en ganska rejält uppdaterad version av tidigare Photo editor program, visst är den lättviktig, men den är blixtrande snabb & smidig för enklare applikationer & till snappshots i mindre format osv.

Den saknas iaf i XP home, jag skall testa några andra program, det är väl mest att man är van, ni vet frugan flyttar kaviar tuben till en annan hylla hittar man inte den fast man tittar på den.

Blir väl en byggsats till dator när man har tid, & så får det bli XP professional igen.

Tack för förslagen Jim, skall kolla programmet.
R.

Jag har XP pro och har inte programmet vad jag kan se. Däremot vet jag att jag installerat det i samband med nån officeinstallation tidigare nån gång.

Väcker denna tråd till liv igen.

Jag är på jakt efter det suveräna enkla editeringsprogrammet "Microsoft Photo Editor"
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Photo_Editor

Programmet är enkelt och snabbt för att göra enklare redigeringar av foton.
Men var finns det att få tag på?

Alla äldre installations CD:n är ju helt borta från marknaden.

Var finns hjälpen?
Tackar på förhand
//QRP

Windows Live Photo gallery har väl ungefär samma funktioner som Photo editor hade, prova det istället.

Windows Live Photo gallery har väl ungefär samma funktioner som Photo editor hade, prova det istället.

Tyvärr får jag får felmeddelandet:
"wlsetup-web.exe är inte ett giltigt Win32-program."
när jag försöker att installera detta program.

Nej, då var/är "MS photo editor" mycket smidigare.

Mvh
QRP

Väcker denna tråd till liv igen.

Jag är på jakt efter det suveräna enkla editeringsprogrammet "Microsoft Photo Editor"
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Photo_Editor

Programmet är enkelt och snabbt för att göra enklare redigeringar av foton.
Men var finns det att få tag på?

Alla äldre installations CD:n är ju helt borta från marknaden.

Var finns hjälpen?
Tackar på förhand
//QRP

- - - - - -
Ja, jag har också letat efter det. Jag har räddat det från dator till dator, från operativsystem till operativsystem, men vid senaste kraschen försvann det, för gott verkar det som... Det borde ju finnas någonstans på Internet. Det är så snabbt och enkelt, t.ex. när man vill spara en första version av en bild man importerar från nätet. Alla andra fotoprogram har antingen för få, eller också för många, funktioner.

Staffan

ANNONS
Götaplatsens Foto