Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Min bästa bild (alla kategorier) :-)

Produkter
(logga in för att koppla)

Highweiss

Aktiv medlem
Eftersom det finns ett forum med rubriken "övrigt" så tänkte jag att ni FS:are kunde förgylla min arbetsdag och samtidigt få ett ypperligt tillfälle att lyfta er egen svans (vilket många tycker om, det bor en liten narcisist i oss alla).

Alltså: Lägg upp er bästa bild! Den bild som ni är stoltast över! Berätta om bilden, vad ni var ute efter när ni tog den, hur ni tog den etc. Många riktigt bra bilder har ju riktigt bra storyn bakom sej!

Kul va? :)

Själv sitter jag låst på jobbet och kan tyvärr inte bidra med nått i bildväg, men så har jag inte riktigt någon bild som passar i den här klassen ;-)

Såja - kör igång då vet'ja!

Senast ändrad:
Spännande tråd om det inkommer vettigare bidrag än mitt:)

Problemet är ju om alla bra bilder är lika bra,, blir liksom så svårt att välja då ju.-)!

Mvh Niclas, som inte har ngn bästabild:-/

Måste bara tillägga att jag har MYCKET tråkigt på jobbet.

Jo, ser problematiken där... men då kunde ni kanske välja den bild som har den bästa storyn bakom sej - den som det tog 8 timmar att ta, eller den bilden där assistenten bröt benet, eller den bilden som blev till först efter att 70-200/2.8 IS trillade i vattnet eller nått sånt!

Jag har tråkigare, kommer inte ens åt mina bilder, inte mer än de jag har fotat digitalt.

Vet inte om jag har någon, "åhhh, jag är sååå nöjd" bild där.

Den här är jag ganska nöjd med. Inte tekniskt perfekt, men jag ler varje gång jag ser den själv iallafall. Andra som kommenterat den har tyckt den varit schysst också.

Minns inte riktigt hur omständigheterna var, men han låg med huvudet på armstödet på min soffa i vardagsrummet och halvsov. Ljuset kom in ganska bra också så jag skippade blixten (vart lite skakningsoskärpa dock).

Min egen personliga favorit, tyvärr inte riktigt bra inscannad utan ser betydligt bättre ut på diaduk:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=84347

Men det finns ingen kul historia kring den, var ute och fotade frost tidigt på morgonen och när solen sen började glöda bakom träden och de kalla tallarna framför var det bara fram med teleobjektivet på Hasselbladaren och max bländaröppning för att det inte skulle bli några åttakantiga ringar... några alternativexponeringar också.

Favouriten alla kategorier bland mina egna bilder är "Morgonstund" i mitt uställningsalbum:;
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=46044

Vaknade av fågelsången hemma hos mina föräldrar i halv sex tiden på morgonen och kikade ut och det var riktigt dimmigt ute. Jag tog kameraväskan och stativet så fort jag fått på mig kläderna. En promenad runt i byn resulterade i bland annat "Trenne kossor i dimma" och "Morgonstund".

Morgonstund är tagen på stativ med en Canon A-1 från 1978 men liten bländare typ f/11 f/13 och polfilter för att stenarna strax under ytan i förgrunden skulle synas. Jag sitter på en bryggstump som demolerats av vårisen och avståndet till nästa brygga överdrivs av mitt vidvinkligaste objektiv Canon FDn 24mm f/2.0.

Narcisissten i mig har talat (som alltid)
/Richard

Edit: En större variant återfinns här:
http://www.photo.net/photodb/photo?photo_id=1687779&size=lg

Min favorit hittar ni här:
http://www.photo.net/photodb/photo?photo_id=1863073

Anledningen att jag inte tog den versionen jag har här på FS är att den är lite för skärpt, tycker jag.

Jag tycker om den bilden inte bara för att den visar min dotter på ett sätt jag tycker om utan både ljuset och placering av motiv (och brytande av kompositionsregler) som jag tycker visar min "stil".

Plus att det här är en av de första bilderna jag la upp här på FS och andra sidor och som en del av er förstår blev det lite liv runt den bilden. Det var inte lätt att hantera sina innersta känslor när en del tolkade bilden på ett speciellt sätt. Men det är sånt man får lära sig av och jag tycker att jag har gjort det och därför är jag stolt över den bilden.

/ Marcus

Highweiss skrev:
Oj jäääävlar! Hur f'n har jag missat den bland dina bilder - den ropar ju "titta på mej, nu - och länge!" :) Rätt färsk, från mars... kanske därför jag missat den. Uff. Toppen.

Nåja, nu börjar den här tråden ta fart!
Man tackar! mars..jo, men mars 2003 ;-)

Denna är jag mest nöjd med för stunden... :Emmy:
Bilden är på min dotter Emmy ~18månader. Jag använde en digital kamera med en optik i 12mm läget. Blixtförlängningskabel samt en blixt.
Vi åkte på en liten söndagstur och körde förbi detta jättefält med perfekta maskrosor en ganska mulen himmel. Ihop med blixten fick jag en skön dramatisk himmel. Tyvärr hade jag inget polfilter med mig, vilket hade förändrat strukturen i himlen ytterligare.
Hade gärna provat med mitt 10,5mm fisheye åxå... men hade inte detta med mig :(
Maskrosfläckar fick jag över hela mig... men vad gör man inte för en bild som an tror på?

Hoppas ni gillar!

Mvh // Martin

för mig är det nog Emily.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=77245

den första bilden jag tog på en fotoutbildning jag gick. det var en uppgift som gick ut på att försöka reflektera personligheten på personen. och jag tror jag lyckades. tagen med Eos 5 och 50mm/1,8. om jag inte minns helt fel var det 1/45 slutartid och bl 5,6 med tri-x. e faktiskt stolt över den. :) //Patrik

ANNONS