Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mina raderade bilder kommer tillbaka :(

Produkter
(logga in för att koppla)

glesbyggdsfoto

Ny medlem
Jag har precis köpt en helt ny D300s. Problemet är att bilderna som jag raderar från kameran kommer tillbaka efter några timmar eller någon dag. Jag vet inte om det är mig, kameran eller minneskortet som det är fel på.

Jag har enbart fotat i jpeg och sparat bilderna på det mindre SD-kortet av märke SanDisk exterme pro 8GB.

Är det någon som kan hjälpa mig?

Jag har precis köpt en helt ny D300s. Problemet är att bilderna som jag raderar från kameran kommer tillbaka efter några timmar eller någon dag. Jag vet inte om det är mig, kameran eller minneskortet som det är fel på.

Jag har enbart fotat i jpeg och sparat bilderna på det mindre SD-kortet av märke SanDisk exterme pro 8GB.

Formatera?

...det där är en av anledningarna till varför man skall _formattera_ kortet när man tömmer det. (Det är än mer relevant på SD-kort än CF-kort, och detta beror på hur indexeringen av SD_kort fungerar internt på kortet).

ANNONS
Götaplatsens Foto