Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minimal ryggsäck för Pentax 67

Produkter
(logga in för att koppla)

sMitternacht

Aktiv medlem
Jag letar efter en ryggsäck till mitt Pentax 6x7 system, jag har två objektiv (105/2.4, 45/4) och tänker högst skaffa ett till (150-200mm), jag har också en uppsättning mellanringar. Jag skulle vilja ha en ryggsäck som rymmer dessa men som inte är för stor och klumpig, jag vill också kunna fästa ett manfrotto 190pro-b stativ. Jag har kollat på LowePro Mini Trekker men är rädd för att den blir för liten på djupet, kameran är ca 15 cm hög med prisma, vilket väl ungefär motsvarar en proffs-dslr, bara att den dessutom är relativt bred.

Några tips på en lämplig ryggsäck?

Kolla om du inte får rum med det i en Lowe Pro Slingshot 200. Den är förvånansvärt rymlig.

-- MW

MiniTrekkern är inget problem med tjockleken.
Jag har en D2X som är 16 cm och det funkar bra. Locket är så flexibelt att det tar upp de extra centimetrarna.

Dock så är det inte skönt att bära ett stativ på en så liten ryggsäck.

/Erik

Testa Tamrac Expedition 5 som jag bytte till efter att ha ägt en LowePro Minitrekker AW. Tamracen är mycket djupare än Minitrekkern även om det bara skiljer någon centimeter enligt specen. Min Eos 3:a stack upp lite i locket på Minitrekkern, men i Tamracen ligger den väl skyddad.

-- Nicke

Tack för svaren!

Det lutar kanske åt en minitrekker då. Jag kommer inte att använda den varje dag direkt så om den inte är perfekt gör inte så mycket, men nu vet jag att det kommer att funka någorlunda i alla fall. Tamracen verkar intressant också, men den är dubbelt så dyr nästan.

ANNONS
Götaplatsens Foto