Annons

minnesförvirring

Produkter
(logga in för att koppla)

piami

Aktiv medlem
Har köpt en Powershot A520 och ägnat 20 timmar på nätet åt att jämföra minneskort, bestämde mig för ett Sandisk 250MB Ultra11 kort (ca 300:- inkl frakt) bra eller dåligt köp? jag behöver inte mer minne eftersom jag aldrig tar mer än hundra kort vid samma tillfälle. Så läser jag i manualen att man inte ska ha två eller flera kameror anslutna till samma USB och givetvis har jag haft min gamla Olympus i båda burkarna. Kan jag installera den nya i en av dem trots att jag tidigare har haft Olumpusen där, utan problem eller måste jag köpa kortläsare?

svar på USB-problemt

Nu har jag fått svar från Canon på USB-problemet, troligen går det att installera Powershot A520 i samma USB trots att jag tidigare haft Olympus där. De bör inte krocka eftersom de inte använder samma programvara.

wops...där var jag ordentligt ute och cyklade!!!
kortet var alldeles för stort i formatet till min lilla Powershot, ringde leverantören och ändrade till ett mer passande SD-minne... det är väldigt stor skillnad på storleken och vilka minnen som passar i de olika modellerna av dikitalkamera, Compact Flash går bra i Powershot A80 men INTE i A520, det minnet är bara några cm stort!

ANNONS
Götaplatsens Foto