Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneshantering i CS3

Produkter
(logga in för att koppla)

Rogerber

Aktiv medlem
Jag har en hyggligt snabb AMD 6000+ (Fujitsu-Siemens Scaleo P) med 3GB ram-minne (ddr II PC5300). I datorn sitter en 500GB SataII disk, men med två partitioner. Finns det något man kan/bör göra i Photoshop för att optimera minneshanteringen? Jag är rädd för att detta skrivits om i flera inlägg.... Hade jag haft två diskar hade kunnat lägga swap filer och så på den andra. Tar tacksamt emot tips.

PS: Tipset att köpa mer ram är redan kört då jag stoppade in från två till tre i går. Vista älskar minne...

Jag hade köpt en eller två diskar till och placerat swap filen på dem. Du kommer inte att tjäna något som jag ser det på att lägga swap:en på en partition.
Hur mycket minne tilldelar du till PSCS3?

Mvh // Martin

Jag hade köpt en eller två diskar till och placerat swap filen på dem. Du kommer inte att tjäna något som jag ser det på att lägga swap:en på en partition.
Hur mycket minne tilldelar du till PSCS3?

Mvh // Martin

Jag installerade precis om allt i går, så det är default inställt bara. Alltså hela Vista och rubbet är ominstallerat.

Ok,

Gå in under Edit > Preferences > Performance
Där kan du ställa hur mycket ram som du vill tilldela PS.
Jag tilldelade ~90% med bra resultat på den tiden jag körde med en liknande Vista burk.

Mvh // Martin

ANNONS
Götaplatsens Foto