Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskortsläsare till Macbook

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan du specificera vilka olika typer av minneskort du använder? Det påverkar ju vilken minneskortläsare du behöver.

Har inget annat att rekommendera. Har ngt liknande från Acer.

MEN har en liten heads-up om du tänkt ansluta hårddiskar. Ett problem som ofta uppstår med min hub är att hårddisken kopplar ifrån sig då o då.

Efter att ha läst på så har jag förstått att den effekt som USB-uttaget på min Macbook ger är för liten. För att säkerställa att hårddisken får tillräckligt med effekt är det därför att föredra om hub:en har extern strömförsörjning.

Vissa hårddiskar funkar för det mesta, andra får jag problem med varje gång.

Har inget annat att rekommendera. Har ngt liknande från Acer.

MEN har en liten heads-up om du tänkt ansluta hårddiskar. Ett problem som ofta uppstår med min hub är att hårddisken kopplar ifrån sig då o då.

Efter att ha läst på så har jag förstått att den effekt som USB-uttaget på min Macbook ger är för liten. För att säkerställa att hårddisken får tillräckligt med effekt är det därför att föredra om hub:en har extern strömförsörjning.

Vissa hårddiskar funkar för det mesta, andra får jag problem med varje gång.
Tack, ska kolla upp

Jag har inga micro-SD, kör med vanliga SDXC och använder denna både på Mac och Win 11 pro. Funkar bra.

Numera använder jag bara välkända märken då jag bränt mig på billiga (mög) läsare …

Jag har inga micro-SD, kör med vanliga SDXC och använder denna både på Mac och Win 11 pro. Funkar bra.

Numera använder jag bara välkända märken då jag bränt mig på billiga (mög) läsare …
Tack, ska kolla upp.
Men vill bara dubbelkolla, Satechis USB-hubbar klassar du dem som "billiga läsare" eller var det mer generellt?

Har en sån här. Fungerar bra. Då får du x antal andra portar som kan vara bra att ha också. Använder den t ex för att koppla upp min Macbook via rj45/nätverkskabel.

Som nybliven ägare till till en Macbook behöver jag en minneskortsläsare.
Har kollat på Satechis USB-hubbar som inkluderar minneskortsplats.
Kollade exempelvis på denna https://satechi.net/products/6-in-1...7336?queryID=d413912e8329d265a3e50ec46b0f4e67

Behöver egentligen inte så många portar, men det gör inget,
Men hastigheten ligger 104 mb/s. Normalt?
Något annat att rekommendera?
Jag hade en sån. Första exemplaret blev väldigt varmt vid användning och pajade efter någon vecka. Fick nytt på garantin utan krångel, det blev inte fullt så varmt men höll bara ett år. Skaffa en minneskortsläsare av känt fabrikat!

Som nybliven ägare till till en Macbook behöver jag en minneskortsläsare.
Har kollat på Satechis USB-hubbar som inkluderar minneskortsplats.
Kollade exempelvis på denna https://satechi.net/products/6-in-1...7336?queryID=d413912e8329d265a3e50ec46b0f4e67

Behöver egentligen inte så många portar, men det gör inget,
Men hastigheten ligger 104 mb/s. Normalt?
Något annat att rekommendera?
Gissar att denna borde vara ett säkert kort...

Har en sån här. Fungerar bra. Då får du x antal andra portar som kan vara bra att ha också. Använder den t ex för att koppla upp min Macbook via rj45/nätverkskabel.

Jag hade en sån. Första exemplaret blev väldigt varmt vid användning och pajade efter någon vecka. Fick nytt på garantin utan krångel, det blev inte fullt så varmt men höll bara ett år. Skaffa en minneskortsläsare av känt fabrikat!
Gissar att denna borde vara ett säkert kort...

Tack för er input!

ANNONS
Götaplatsens Foto