Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta Autometer 5F eller 6?

Produkter
(logga in för att koppla)

andm31

Aktiv medlem
Hejsan!

Jag går och funderar på att köpa en ljusmätare och den jag har tittat på är en Minolta Autometer 5F (VF) främst.

Nu går den ju på 3195:- på scandinavian men det är där jag hamnar i dilemmat!

Man kan köpa en Autometer 6 för 3495:- och det är ju knappast särskilt mycket mer...

Det jag undrar över är om skillnaden mellan de två är såpass stora att det kan motivera de där hundralapparna?

mvh
Anders

Senast ändrad:
Va? Har den blivit så billig?? Köp då absolut sexan! För det priset är det ett grymt fynd och du kommer säkert att uppskatta spotmätningen så småningom.

Ok... jag tyckte nog också det den kändes ju faktiskt mycket bättre... hursomhelst så slog jag till.

Japp... känns ju skönt att spendera pengar *ler*, tur att det är på något man älskar att göra *s*

Efter att du pekade på prissänkningen så kommer jag nog att få svårt att inte byta ut min Pentaxspot och Minolta IIIF mot en sån där. Nedrans konsumtion :-/ Jag hoppas du har dåligt samvete! ;-)

*asg* japp... dåligt samvete...
(i och för sig främst för att jag har gjort av med 3500:- *ler*).

Fast en ljusmätare är ju alltid bra att ha det är nog inget köp man ångrar... klart du har ju redan några.

Det blir nog bra hur du än gör.

mvh Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto