Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta vectis 300 som inte startar

Produkter
(logga in för att koppla)

mikro

Medlem
Hejsan!

Jag hittade nyligen en minolta vectis 300 i en fyndlåda i en fotoaffär. Kunde inte låta bli att köpa den, 80:-, även om det stod att det var fel på den. Tänkte att det kunde bli ett litet kul projekt att jobba med på kvällarna : )

När man försöker starta den så står den och tuggar och försöker mata fram film, fastän det inte är någon film i, och kommer aldrig vidare. Är det någno som känner igen detta, eller har en aning om vad det kan tänkas vara?

/M

Ibland säger man att låter det för billigt för att vara sant, så är det oftast inte sant..

Vad jag menar är att din kamera är nog svårreparerad. Om en butik har en ny kamera som visar sig vara trasig så sänder man tillbax den å får en ny i utbyte. Men nu har nog serviceverkstaden sagt att den är för billig för att göra något åt..
Dessa kameror är mycket kompakta och är du inte mycket duktig på elektronik så tror jag inte det är någon större idé att försöka få den fungera. Oftast är det någon elektronisk krets som hängt sig och som måste bytas, och då byts hela kretskortet. Men är du duktig eller känner någon som är det så finns det nog hopp om att få igång den!!!

Lycka till!!

/David

Jodå, jag har inte allt för stora förhoppningar om att få ihop den, men alltid kul att ha något att pilla med. Har en del elektronikerfarenhet, så det är inte helt omöjligt att man förstår sig på den : )

Jag får se vad jag kan få ut ur den helt enkelt

ANNONS
Götaplatsens Foto