Annons

Minsta antalet megapixlar

Produkter
(logga in för att koppla)

Per_S

Aktiv medlem
Hej!
Har mest fotat mingel och lite produkter för katalog. Då har det räkt väldigt bra med min 350D, kvaliten har varit super!

Har nu blivigt ombedd att foto för en eurosize poster. Typ de som sitter i buskurer i storleken.

Kommer det att funka? Klart det gör, men blir det godkännt resultat eller ska jag hyra mig en 5D eller 1Ds mark 11?

Ha det så bra!

Tror att det räcker.
Om inte annat så är din 350D med ett bra objektiv, bättre än en 5D med ett halvdant.

Tex tror jag att en 350D + 85/1.8 på bländare 4 är skarpare än en 5D med 24-105/4L IS.

5D har däremot lite bättre omfång, kan ge kortare skärpedjup mm, men skillnaderna är små.

/Staffan

Det skiljer ju trots allt 4,8 miljoner pixlar mellan 350D och 5D, vilket ger en större bildfil att utgå ifrån...

Jag tror dock att du klarar dig med din 350. Borde bara vara att interpolera upp bilden till rätt storlek efteråt.

/M

En 350D räcker långt, men om bilden ska användas över hela affischen kommer den se halvkul ut. Det är ju typ 100x170 cm.

Utan att veta ett smack om förutsättningarna eller budgeten så skulle jag hyra en Mamiya ZD med ett par gluggar. Kostar runt 2.500:- för en dag.

ANNONS
Götaplatsens Foto