Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Misslyckad service II

Produkter
(logga in för att koppla)

MagnusBerg

Aktiv medlem
Bygger vidare på den urspårade tråden Misslyckad service? http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=127060 som handlade om Canon-verkstaden Intervision i Stockholm.

Idag fick jag tillbaka min G12 som jag skickade iväg för exakt två veckor sedan. Felet har inte avhjälpts!

Vattenpasset i kameran - en avgörande ny funktion för att jag skulle uppgradera från G11 - visade inte rakt. Det går att kalibrera det för att visa rakt för att ta bilder antingen horisontellt eller vertikal. Men om jag t ex kalibrerar det för att visa rätt horisontellt så visar det fel vertiklat. Och vise versa. Att Canons vattenpass fungerar så står det inget om i marknadsföringen. Därför ville jag ha det fixat.

I den bifogade följesedeln från Intervision står att läsa:
"Water level not calibrated correctly, differs about 3-4 degrees."
Därefter finns en rad som inleds "Rep.-Arbete" och som sedan berättar:
"Kontr. utan att finna angivet fel"

När jag skickade kameran var den kalibrerar för att visa rätt horisontellt. Uppenbarligen har första instansen upptäckt ett fel på 3-4 grader (en uppgift som inte jag skrivit i min felrapport). Att sedan instans nummer två inte kollar både horisontell och vertiklat - trots att jag så tydligt jag kunde uppgav att det var där (skillnaden mellan horisontell och vertikal visning) felet låg - är väl för jävla dåligt.

Nu har jag tagit direkt kontakt med försäljaren. - Jag, idioten, trodde jag skulle spara tid genom att skicka direkt till Intervision - Försäljaren tycker att så här ska inte vattenpasset fungera. Nu tänker jag använda kameran över jul- och nyårshelgen innan jag skickar den till försäljaren. Sedan får vi se hur det går. :-|

De farhågor jag hade i tråden Misslyckad service? http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1584454&postcount=18 slog in. Jippiiiiii... vad jag är glad.

ANNONS
Götaplatsens Foto