Annons

Montera softbox från Elinchrom

Produkter
(logga in för att koppla)

Maria F

Aktiv medlem
Jag håller precis på att försöka få ihop min softbox som ingick i ett set från Elinchrom.
Det känns som om detta är ett hopplöst projekt. Jag har lyckats få fast två av pinnarna. Hur mycket törs man egentligen slita i prylarna? Jag är rädd att jag kommer att dra sönder hela "bakstycket". Någon som har tips om hur jag ska lyckas? Gör det någon skillnad om man monterar de första två pinnarna "mitt emot" varandra eller bredvid varandra?

Tacksam för snabb hjälp. Tänkte använda boxen i eftermiddag...

/Maria
 

Piha

Aktiv medlem
Det är lite tricky. Man får ta i en hel del. Bra om man är två. Är det den med "trekanter" i ändarna ska man liksom vrida in dem i "fickorna".

Lycka till!
Pia
 

Kem

Aktiv medlem
Jag fick bråka en del jag åxå, jag satte i pinnarna "mitt emot varandra" först.

/ Kenneth
 

AIFO AB

Ny medlem
Montera softbox

Hej Maria!

Du behöver inte var rädd för att ta i. Den här enklare typen softbox (Prolinca) kräver lite mer handkraft att montera än Elinchrom softboxarna.

Om du inte lyckas får du gärna ringa oss på telefon 08-7200645.

Mvh

Anders Forsslund
AIFO AB (aifo.se)
 

Maria F

Aktiv medlem
Tack för all hjälp

Med lite våld och hjälp av grannen är nu pinnarna på plats. Ser fram emot att få testa den...

/Maria
 

Gip

Aktiv medlem
Jag tog i så min gick sönder.

Den sprack i sömmen i hörnet.

Nu gör det inget längre eftersom jag köpt en större, (som är betydligt lättare att sätta ihop) men det är trist när dom gör så exakta i storleken att man ligger på gränsen på att ha sönder dom hela tiden.
 

SunoE

Medlem
Tråden är från 2006, så den är gammal!

...men jag vill bara meddela att det inte blivit enklare 11 år senare! Jag tog i så in i bänken, en söm sprack lite men den går att använda. Grejen är att jag var tvungen att ta en paus på en halvtimme eftersom jag inte kunde hålla kameran stilla efter monteringen! Händerna skakade av ansträngningen!

så en varning för de små elinchrome reflektorerna!
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Om man har bekymmer med montering och ofta har med sig sina prylar så bör man köra med Rotalux-serien som Andreas här ovan hänvisar till. Dyrare (förstås) men betydligt smidigare...och roligare grejer :)
 
ANNONS