Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Multikontroll Canon 1D Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

rannug

Avslutat medlemskap
Upptäckte att plastknoppen på multikontrollen lossnat och fallit bort på min Canon 1 D Mark III.
Har faktiskt ingen aning hur det gick till eller när det hände
kollade med Visual service om det fanns plastknopp att köpa.
Fick till svar att de inte säljer reservdelar. Blev hänvisad till Convena i Göteborg.
De svarade idag att jag kan beställa hela bakstycket för 2174 kr - ca två veckor leveranstid.

Känner mig osäker om jag klarar att byta bakstycket själv.

Nån som har ett kamera hus canon 1D Mark II som pajat eller passar kanske en knopp från en annan modell
Eller har någon förslag på annan lösning.

Tycker det verkar som dom har lite dålig fantasi där på visual service.

Gunnar
 

Bilagor

hw-tph

Aktiv medlem
Låter dyrt. 70kr plus frakt ($8US) låter bättre tycker jag (från USCamera på eBay).

Har för mig att jag sett trådar på Fred Miranda där det byts multicontroller på 1-seriehus. Jag tror delen du vill ha heter CB3-3559-000.
 

rannug

Avslutat medlemskap
Stort Tack till dig Håkan.
Har beställt från eBay.
125 kr fri frakt
Härligt - Detta känns som en mycket bättre lösning.
Återkommer när jag fått den om hur det går att pilla dit den.
 

rannug

Avslutat medlemskap
problemet ur världen- ny knapp på plats

Fick knappen idag. Var bara att trycka fast den ungefär som en tryckknapp. Klart på mindre än 30 sek..
Fick klart för mig att denna knapp inte sitter fast speciellt hårt. Den kan alltså lossna om man stöter i något bara lite lätt men olämpligt. Och väldigt lätt att man inte märker om den lossnar.

Men som sagt - mitt problem är denna gång ur världen.
Än en gång - Stort Tack till Håkan.
 

afe

Aktiv medlem
Nu för tiden vill verkstäder aldrig laga småsaker, utan man gör det lätt för sig och byter stora delar till höga priser. Är ju samma sak i bilvärlden :(

Trevligt att höra att det gick att lösa betydligt billigare för dig :)
 

rannug

Avslutat medlemskap
Kan bara hålla med. Lite tråkigt bara att Canons svenska service inte har fantasi att skicka en knapp.
Dom har antagligen högvis med trasiga hus där dom kan plocka loss en knapp på mindre än en minut och lägga i ett vanligt brev.
Nu betalade jag till USA istället. För mig spelar det ju ingen större roll.
Man får en uppfattning om vilken inställning till service det är på Canons service i Sverige jämfört med USA.
 

rannug

Avslutat medlemskap
Upptäckte att plastknoppen på multikontrollen lossnat och fallit bort på min Canon 1 D Mark III.
Har faktiskt ingen aning hur det gick till eller när det hände
kollade med Visual service om det fanns plastknopp att köpa.
Fick till svar att de inte säljer reservdelar. Blev hänvisad till Convena i Göteborg.
De svarade idag att jag kan beställa hela bakstycket för 2174 kr - ca två veckor leveranstid.

Känner mig osäker om jag klarar att byta bakstycket själv.

Nån som har ett kamera hus canon 1D Mark II som pajat eller passar kanske en knopp från en annan modell
Eller har någon förslag på annan lösning.

Tycker det verkar som dom har lite dålig fantasi där på visual service.

Gunnar
Tyvärr upptäckte jag igen att platsknoppen lossnat och tappats en gång till. Nu fungerar inte länken till ebay.
Någon som har en aning om det ännu går att hitta en plastknapp till multifunktionsknappen på canon 1D mk III - artikelnummer kan ev vara CB3-3559-000.
 
ANNONS