Annons

Mycket bra kurs!

Produkter
(logga in för att koppla)

uneed

Medlem
Hej!

Tänkte tipsa alla intresserade om företaget VSP Workshops (www.vspworkshops.com) som arrangerar ett antal olika workshops varje år. Jag var med på deras workshop under karnevalen i Venedig under förra veckan. Workshopen var mycket väl planerad och även om priset kan tyckas relativt högt så ingick det mesta i kostnaden, t ex boende, vissa middagar, kostnader för lokala transporter, hyra av privata modeller mm. Under workshopen jobbade vi mest med att fotografera gruppens egna modeller klädda i olika maskeraddräkter, men även en hel del fotografering av händelserna i staden under karnevalen. En av dagarna var vi i ett hyrt palats med modeller i 1700-tals kläder. Vi använde mest befintligt ljus, men övade även på att använda blixtljus.

Under kursen hölls tre utvärderingssessioner där vi lämnade in fem bilder var som blev utvärderade av kursledaren. Det var väldigt lärorikt att se hur de andra på kursen tolkat samma situationer och kritiken var hård men mycket bra.

Jag kan varmt rekommendera VSP till alla som vill uppleva några roliga och lärorika dagar i Italien! OBS, jag får inga kickbacks från VSP, se det som information från en mycket nöjd kund.

Bilder från veckan i Venedig finns i mina album 1700-tal samt Karneval.

/Lasse Lindholm

ANNONS
Götaplatsens Foto