Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som har köpt från Onestop-digital?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zorps

Medlem
Har tänkt att köpa en Laowa 60mm f/2.8 nu till min Canon 77D för att bege mig in i makro-fotografi. Vill helst spendera 3000kr för objektivet och sen cirka 1000kr för blixt och diffusor.
Billigaste Laowa 60mm som jag har hittat är från Onestop-digital men vet inte om det är säkert att handla därifrån.
Jag har också hittat Laowa 60mm som har sålts för cirka 2500kr på tradera men i Nikon F mount men det är väl bara att köpa en Nikon F to Canon EF mount?

Länk: https://www.onestop-digital.com/laowa-60mm-f-2.8-2x-ultra-macro-lens-for-canon-ef-black.html?currency=SEK&sl=sv
 

Cambo

Aktiv medlem
Lägg på några hundringar och handla från ett känt, gärna svenskt, företag som uppger adress och gärna tel nr. Trustpilot, tja finns dom på svensk sida?
 

janc

Aktiv medlem
Av det jag ser (och inte ser...) på deras webb så är min slutsats att jag aldrig skulle handla där. Exempelvis har du enligt deras villkor ingen returrätt vilket du har enligt svensk lag. Det finns inga kontaktuppgifter. Det finns ingen info om i vilket land företaget är registrerat (inte Sverige i alla enligt allabolag.se) o.s.v....

Men det är som sagt min slutsats, andra kan tänka annorlunda...
 

kiwi

Aktiv medlem
Nej, när man inte ens vet vilket land företaget hör hemma i, så är det ett stort skäl för att inte handla av dem.

Enda sättet att kontakta dem är dessutom att fylla i ett formulär på deras sida. Inget telefonnummer, ingen mejladress, ingen postadress...


/ Kiwi
 

Flintfish

Medlem
Onestop-digital är om jag minns rätt en firma i Hong-Kong så returer lär bli lite krångliga. Det är dessutom inte moms pålagt på priset som visas utan du kommer att få tillbaka momsen du tvingas betala av onestop via ansökan på hemsidan (ingen aning om det fungerar i verkligheten eller inte).

Personligen hade jag nog sparat en månad till...

Det är inget fel på Laowa 60mm, men det är ett helt manuellt objektiv så var beredd på att det kommer att bli riktigt mörkt i sökaren när du bländar ned.

Inte 2x förstoring, men det här kanske kan vara ett alternativ mer eller mindre inom budget (blir i alla fall 1,6x förstoring med en crop-camera vilket räcker ganska långt för vanliga svenska kryp).

 

Zorps

Medlem
Onestop-digital är om jag minns rätt en firma i Hong-Kong så returer lär bli lite krångliga. Det är dessutom inte moms pålagt på priset som visas utan du kommer att få tillbaka momsen du tvingas betala av onestop via ansökan på hemsidan (ingen aning om det fungerar i verkligheten eller inte).

Personligen hade jag nog sparat en månad till...

Det är inget fel på Laowa 60mm, men det är ett helt manuellt objektiv så var beredd på att det kommer att bli riktigt mörkt i sökaren när du bländar ned.

Inte 2x förstoring, men det här kanske kan vara ett alternativ mer eller mindre inom budget (blir i alla fall 1,6x förstoring med en crop-camera vilket räcker ganska långt för vanliga svenska kryp).

Kan olympus 60mm f2.8 macro vara ett bra alternativ?
 
ANNONS