Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Neatimage för Mac släppt!

Produkter
(logga in för att koppla)
gu va skönt.
då slipper man utelämna dom där stackars 10 procenten datoranvändare när man går igenom NI nästa gång. :eek:D

Inga stackare... vi e såååå lyyyyckliga... o nu kanske vi e ännu lyckligare... fast eftersom de dröjt så länge har vi förstås hittat alternativ, så de har ju lite att bevisa innan de räknas... Men å andra sidan, vem behöver brusreducering!? Lite brus e ju bara naturligt! Men nu ska jag också göra plastansikten på mina porträtt! moooaaaahahaha

vadårå? gick det inte att plasta till med grain surgery?
buu vicket dåligt program isf.. man måste ju kunna göra plastnyllen, annars är det inget att ha! ;o)
*fniss*

YES!!!

Jag som snart går över 100% till MAC har varit lite oroad över avsaknaden av NeatImage, men nu försvann det bekymret iaf :D

YES, YES, YES Daniel!
Jag har redan hämtat hem NI/Mac för ca 350 SEK och har redan kört det lite försiktigt på några 40 MB filer med mycket bra resultat!

Bernt - Mac is the real thing!

Passar bra att de vill ha betalt i billiga dollars! Nästan så man blir sugen på att importera nåt skoj...

Testkör demoversionen nu för att se om den är bättre än alternativen... snart kommer mina första plastansikten ut!

Jag testkör också demon nu, men har inte hittat något i det som slår ut Grain surgery.. Är det bara plasteffekten som skulle vara bättre eller har ni andra hittat något annat som slår ut GS?

Jag är för lat att fibbla länge när jag är nöjd med annt, men nyfiken på era åsikter iaf. Vad är bättre/sämre om man jämför programmen?

Har för mej att GS kostar en hel del så jag har inte köpt den. Fuskat lite med olika brusreduceringstips som finns till PS och så har jag en insticksmodul som heter "Power Retouch" den har jag inte blivit så impad av än, men den har en massa inställningsmöjligheter.

Tror att den ligger i samma prisklass som NI o då känns NI som mer etablerad. När dollarn sen står i under sju spänn så kostar inte programmet många kronor. Här ska plastas!

Very much välkommen tillbaka Lotta!

Men sååå dyrt var det inte. Väl värt pengarna iaf:) I GS kan man ju lägga till snyggt filmkorn också och något sånt bra har jag inte hittat i NI det jag kollade demon. Men jag ska kolla vidare i morgon..

Power Retouche kör jag också och den är jag toppennöjd med. Gillar skärpningen särskilt i det och exposuregrejen. Vitbalansen har jaginte varit jätteimpad av, men hur mycket man ska kunna förvänta sig av det i datorn på tiff och jpeg vete sjutton, fast annars är den pluggen topp. Jag är impad av den:)

Och tack för välkomnandet;)

O så kommer Noiseware också, gjorde en snabbtest med betaversionen som finns på www.noiseware.com (den lägger ut såna däringa linjer över hela bilden för att markera att man inte betalt sina 49 dollar än)

Bilagor

• noisereductionmini.jpg
    noisereductionmini.jpg
    35.1 KB · Visningar: 159
fasen vad tiden går... testade en nattbild ISO400 också...

Bilagor

• iso400noiseware.jpg
    iso400noiseware.jpg
    45.8 KB · Visningar: 153
ANNONS
Götaplatsens Foto