Annons

Neoprenskydd - färgval

Produkter
(logga in för att koppla)

yalazy

Aktiv medlem
Kanske en köprådsfråga egentligen, men väljer denna forumdel eftersom jag antar att fågel- och naturfotografer kan ha bäst input i frågan. Ska köpa ett neoprenskydd till mitt tele. Det finns i olika kamouflagemönster och enfärgade. Har det betydelse för t ex fågelfotografering att välja ett mönstrat? Är någon färg "bättre" om man inte vill skrämma fåglarna?

Valet av färg är helt och hållet en fråga för det mänskliga ögat, så att säga. The Wildlife bryr sig inte det minsta om valet man gör. För min del har valet av neoprenskyddet varit mer för skydd mot yttre åverkan på gluggen än huruvida djuren/fåglarna ser gluggen eller ej.

/Oscar

Valet av färg är helt och hållet en fråga för det mänskliga ögat, så att säga. The Wildlife bryr sig inte det minsta om valet man gör. För min del har valet av neoprenskyddet varit mer för skydd mot yttre åverkan på gluggen än huruvida djuren/fåglarna ser gluggen eller ej.

/Oscar
Tack för svar! Jag köper egentligen också mest för att skydda objektivet, men så blev jag obeslutsam när det fanns ett flertal färger och mönster att välja mellan. Typ för vinter, sommar, höst och så enfärgade. Jag hade väl misstanken att det inte spelar roll för djuren, och nu vet jag då :)

ANNONS
Götaplatsens Foto