Annons

Nikon AFD 85/1,8 + Kenko 1,4X konverter

Produkter
(logga in för att koppla)

abatarphoto

Aktiv medlem
Hej
är det nån som vet iafall denna kombination fungerar bra? Det står ju annars att kenko converter 1,4X är lämpad för objektiv från 100mm och uppåt annars?

Björn

nu har jag inte använt nån konverter nån gång, men kan inte dom ha utstickande linselement? på mitt 85/1.8 går det bakre linselementet ungefär så långt bak det kan gå när du fokuserar på oändligt. 80-200/2.8 och 180/2.8 däremot har ganska mycket utrymme mellan fattningen och bakre linselementet.
sett ur den synvinkeln är jag lite skeptisk till att det skulle funka. men jag har som sagt aldrig använt nån konverter så jag vet inte.

nu har jag inte använt nån konverter nån gång, men kan inte dom ha utstickande linselement? på mitt 85/1.8 går det bakre linselementet ungefär så långt bak det kan gå när du fokuserar på oändligt. 80-200/2.8 och 180/2.8 däremot har ganska mycket utrymme mellan fattningen och bakre linselementet.
sett ur den synvinkeln är jag lite skeptisk till att det skulle funka. men jag har som sagt aldrig använt nån konverter så jag vet inte.
OK, tack för svar. Min undran är för min kompis räkning utan internet. Då skall jag prata med honom om det du nämnt

/ Björn

ANNONS
Götaplatsens Foto