Annons

Nikon Coolpix 4500

Produkter
(logga in för att koppla)

Markus Eklund

Aktiv medlem
Hittade denna kamera på komplett för 6000kr vilket nog får sägas vara ett bra pris(kostar 1000-2000 kr mer på cyberp och scandinavianp).

Vilka andra kameror i samma prisklass kan tänkas konkurera?

Synpunkter?

Har främst tänkt att använda den till natur och macro fotografering.

Jo, jag vet att man ej får men en svensk manual.

Komplett

Om någon har en beg digitalkamera till salu för omkring 6-7k (behöver ej vara en Nikon) maila gärna.
 

exeton

Aktiv medlem
Jag har en coolpix 4500

Jag har haft en Nikon Coolpix 4500 sedan i November och är nöjd med den. Den är i min mening grym på macro bilder.

Jag har tagit 2500 bilder sedan dess och bilderna blir bara bättre och bättre. (Pga att jag lär mig) Det går att justera allt man kan önska sig om man så vill vilket jag börjar uppskatta mer och mer.

Kamerans största nackdelar i min mening är lång startup tid och att den är lite klimpig för att ha med sig jämt. Men det står jag så gärna ut med när blidkvalitén blir så himla bra.

Min är köpt på http://www.alfadigi.com 17:e Mars kostar en 4500 med engelsk manual 6957:- inklusive moms och en med svensk manual 7790:-. Engelsk manual och 128 Mb CF kort 7480:-
 

drmicke

Medlem
Mycket cool kamera, jag köpte den i Oktober förra året.. inte för lite pengar heller.. =) Men jag har precis börjat leka med slutare och bländare och se hur jag kan få till allting.. även grym på makro och man kan ta panorama och även småfilmer. Jag rekommenderar...
 

ingemarh

Aktiv medlem
Hur fungerar den i manuella lägen? A, M, T? Hur är menyn, lättarbetad? Tar det lång tid från start till färdig, och från avtryck till bild?
Vilka bild och färgformat finns; JPEG,RAW,TIFF? vilka RGB?
Fumderar på den här modellen för enklare bilder, och ha med alltidkamera? Tankar om det? Och vilka andra kameror konkurerar? Canon G3 -G4? Anndra canon? Sony eller Fuji?

Tacksam för svar

Ingemar
 
ANNONS