Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon CoolPix 775

Produkter
(logga in för att koppla)

mkn

Medlem
Hejsan !
är både ny här och glad amatör vad gäller digital fotografering, men nu har jag lite pengar o vill köpa mig en bra digitalkamera till ett bra pris. har spanat på Nikon coolpix 775 på cyberphotos hemsida några dagr nu :) och e såå sugen altså. verka bra men endå billig fö rmig som nybörjare. en del säger att den låter en del men frågan e hu rmycket? e det störande? någon som har eller testat en Nikon CoolPix 775?? är det ett bra köp? hoppas på snabba svar då jag vill beställa kameran så snart som möjligt :)

Hadé
/Magnus

Jag tycker då inte den låter så värst mycket. Det är väl zoomningen som låter men det är inte så att man stör sig på det. jag stör mig mer på batteriprestandan.

Jag vann en 775 (som brorsan fick). Den är helt OK. Ljudet stör knappast. Du kan vara lugn. Den är liten och ger bra bilder. Batteritiden är OK men kunde förstås gärna varit ännu bättre.
Är den billig så köp den.

batteriet

hur länge räcker batteriet? tror jag läste om en timme eller 1,5tim. hur lång tid tar det o ladda upp batteriet senare då?

/magnus

Jag köpte en Coolpix 775 från just cyberphoto i förra veckan. Jag tycker batterikapaciteten är helt klart godkänd, jag är supernöjd med kameran!

ANNONS
Götaplatsens Foto