Annons

Nikon d40 vs Olympus e400

Produkter
(logga in för att koppla)

ps82

Aktiv medlem
Har kollat runt i forumet efter liknande tråd, kanske missat någon vad vet jag..om så är fallet kan ni väll hänvisa till den tråden.

Ialla fall så är jag ute efter en kamera som komplement till min k100, bra kamera i sig men vikten gör att den inte kommer med så ofta som kanske skulle ivlja.

så jag är nu på jakt efter en kamera med mindre vikt men som fortfarande är en dslr.

är det någon störe skillnad i själva hand havandet? Att dom skiljer sig rent tekniskt mellan märkena är jag medvetan om.. någon som har erfarenhet av någon av dessa kamrer.. för och nackdelar..

fotar mest allround så är inte låst till någon speciel typ av motiv.. lite natur, djur, fest,saker som verkar intresangta, porträtt.. tack för svar,,

varför inte köpa en pannkakslins till k100d?

k100d är ju inte sååå mycket större än d40 eller e400.

Det skiljer praktiskt taget ingenting i storlek mellan systemkameror utan BG. Ingen av dem går ner i jenasfickan eller går att smyga runt med. Alla tar lika stor plats på din axel eller i din rygga.Ett byte endast pga. storlek är vansinnigt, imho.

vilket ojektiv skulle man så i fall satsa på för man ska vilja ta me den mer..

funderar på ett 28-200 så man får ett all-round..

Ja, eller så skaffar du dig ett 40/2,8, då blir kameran så liten den kan bli. 1,5 cm långt och väger 90 gram! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=31945

Men för de pengarna skulle du ju kunna köpa en ultrakompakt kamera att använda under bra förhållanden och när det inte är något krav på manuella lägen.

ANNONS
Götaplatsens Foto