Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon d700 och sb900 problem..

Produkter
(logga in för att koppla)

anteo

Aktiv medlem
Tjena!

Va ute och fotografera nyss.. helt plötsligt sluta kameran att visa bilderna på skärmen? :S Startat om det flera gåner å sett om ja råkat trycka in något eller så.. men inget hjälper.. Får inte fram menyn eller något på displayen.. och kameran hängde runt halsen och har inte slagit i något eller så..

Sen min SB 900 helt plötsligt när ja starta den imorse så skorrar den till när den ska ställa in zoomen.. och står error nere i vänstra hörnet..

Någon som har några bra svar på detta? -.-

Fick rätt på monitorn..

Undrar ´fortfarande om någon vet vad de kan vara med blixten? eller det är något som pajat? :S

Problemet med att skärmen är "låst" och inte går in i visningsläge har jag sett på min D700 ocskå. I mitt fall var styrkorset på batterigreppet som strulade. Kameran trodde alltså att den knappen var intryckt, och gick då ur visningsläge. Kolla så att ingen knapp kan ha "fastnat" i intryckt läge.

Blixten däremot, det låter ju dessvärre som något större mekaniskt fel.

Sorry, nu ser jag att du fick rätt på monitorn. Vad var problemet?

(Jag klickade på svara när jag kom hem, sen kom annat ivägen, så jag såg inte att du svarade)

Hehe ingen fara! Kan vara bra att veta till en annan gång =)

Vet inte riktigt. men misstänker att det vad mitt objektiv som fått lite flipp och försökte fokusera av sig själv så den inte gick in i visningsläge.. plocka av objektivet och så sen funka det igen =)

Suck.. blixt f*n... å den är nästan helt ny och knappt använd -.-

ANNONS
Götaplatsens Foto