Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Nikon Lite Touch Zoom 140 ED..eller Olympus My 2 Zoom 80??

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Guest
Min far är på G att införskaffa sig en bra och smidig kompaktkamera. Nu står det mellan två "vanliga" kameror. Den ska användas för "semesterfoton".

Antingen Nikon Lite Touch Zoom 140 ED eller en Olympus My2 Zoom 80. Båda har fått högsta betyg i tidningen FOTO. Olympusmodellen är testad vid ett tidigare tillfälle..medan Nikonmodellen var denna omgångens absolut bästa zoomkompakt.

Priset skiljer sig dock mellan dem båda modellerna. Ca 1500:- för Olympus och 2500:- för Nikon.

Vilken skulle ni ha valt och varför??

Är det värt att lägga en extra tusenlapp för att få Nikonmodellen om man som min far endast tar "semesterbilder"?

Tacksam för alla svar ni vill ge!

/JP

Jag kan bara tala för Olympusen då jag själv har en My 2:a dock med annan zoom så det skiljer väl lite på optiken mellan min och den tilltänkta.
Jag Gilalr min My:a exponerar för det mesta jätte bra...är stryktålig så den tål att jämnt vara med.

ANNONS
Götaplatsens Foto