Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Canon 300D för 9150:-

Produkter
(logga in för att koppla)

Lazze2

Aktiv medlem
...det är väl ett OK pris? Detta inklusive Kit-optiken, men utan minne, men inklusive frakt.

Har inte hittat den billigare.

Var inne i en butik som är experter men där var den 850:- dyrare. "Om man säljer den billigare betalat man inte moms och avgifter".
Inte skall jag väl vara s å lojal mot butikskedjan så att jag bjuder på 850:-, eller?

Lars

...till en del kameror som har ett väldigt bra pris, medföljer kanske bara en tysk och/eller fransk manual.

Om du tycker att du behöver en svensk manual, rekommenderar jag att du ser till att en svensk originalmanual medföljer, inte en kopierad.

Oftast är den kopierade manualen mer otymplig än originalmanualen, det är i alla fall min erfarenhet (bra om den är liten o smidig om man vill ha med den ut på fältet).

För övrigt verkar priset vara OK. Kanske ska man även kolla garantivillkor o liknande innan man slår till.

Ha så kul med din nya kamera

:) Håkan

En engensk manual, men kameran finns hos en stor svensk näthandlare. 2 års garanti.

Hmmmm.... 4000:- för en begagnad..... Ja det hade varit ett helt OK pris... Tyvärr kanske lite långt från den verklighet jag lever i! Har du dåliga erfarenheter av denna produkt?

Lars

I valet av Canon är ett redan befintligt passande objektiv en aktiv del...
Men visst verkar Pentaxen spännande! Skall sova på saken...

Lazze2 skrev:
Hmmmm.... 4000:- för en begagnad..... Ja det hade varit ett helt OK pris... Tyvärr kanske lite långt från den verklighet jag lever i! Har du dåliga erfarenheter av denna produkt?

Lars

nejnej, inte alls, det är en utmärkt kamera. det är bara det att just nu händer det mkt. det börjar komma nya modeller och en del bytar ut sina 300D (jämför begagnat-marknaden nu och för ca en månad sen).

9000 nu och sen om 3 månader så kanske den kostar 6000 ny. det kan man lägga på objektiv istället. hus ska vara hyffsat billigt, objektiv får kosta. jag är rätt så nöjd när man får okej hus+kitobjektiv för 2995 kr. det är faktiskt inte så långt dit.

Priset borde sjunka en hel del. Förra veckan sålde dustin.se ut 10D för 10000 inkl. moms...

Skulle jag köpt en ny 300D (som jag var inne på innan 20D släptes) hade jag med stor sannolikhet köpt den ifrån Tysklan. Men för mig blev det en begagnad 10D istället...

Jag har varit inne på en begagnad, men behöver ett kvitto... Annars blir revisorn sur...
Har försökt följa med vad som sagts om nyhetet i Canon och Nikon forumen, men det verkar ju bara vara lite dyrare modeller. Smärtgränsen för mig (läs: frun) är nog runt 10' inkl optiken...
Har inte hittat den billigare i Tyskland (pricerunner).
Lars

Stort TACK, Magnus! Var nog lite trött igårkväll, för jag hittade inte TeknikDirekt bland Pricerunners förslag...
Dock har jag nu hittat dit och lagt min order!
Totalt 8548:39 för kamera, optik, minne UltraII 512Mb samt frakt! OK, manualen är på tyska som jag inte klarar men den engelska har jag redan laddat ner till min dator!
Tack än en gång!
Lars

ANNONS
Götaplatsens Foto