Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny firmware EOS-1D Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)
Med tanke på den enorma problematiken med FW 1.0.4 till 20D så kommer åtminstone jag vänta någon vecka innan jag installerar denna.

/G

Jag väntar också. Har ju inte 580 EX och kör inte bulb så jag har ingen brådska.

Men en 580 EX får det väl bli under hösten så om nån vecka så får man väl uppdatera. Tilltalades av att 580 EX är lättare och 25 procent snabbare.

Mmm.. jag har också grunnat på 580 men jag tycker mina 550 fungerar fint. Känns lite dumt att byta alla tre när det faktiskt fungerar. Kanske jag byter en i taget. Lider ju svårt av uppgraderingssjukan. Fast jag tycker jag blivit bättre med åren...

/G

Jag behåller ena 550:an och byter nog upp den andra. jag plåtar inte sällan ett antal bilder i sekunden med blixt och då är snabbare uppladdningstid intressant. Den lägre vikten är också intressant då jag bär min väska hela dagarna. Annars hade jag inte bytt - det är ju inga stora skillnader.

Det verkar vara lika struligt att få tag i blixten till vettigt pris som för batterigreppet till 20D. Mitt grepp är på väg i postgången, men blixten får jag vänta några veckor på.

ANNONS
Götaplatsens Foto