Annons

ny kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

existence

Ny medlem
tog fotokurser pa gymnasiet men efter det har jag mest anvant digitalt. darfor kanner jag att jag tappat mkt av det jag larde mig pa kurserna.
nu ska jag dock kopa en enkel systemkamera tills borjan med. den kommer inte va dyr o avancerad alls, men ja vill anda ha en som funkar bra.. nagra tips?

jobbade innan mkt med kontraster nar ja framkallade sjalv i labb. nu har ja ej tillgang till labb, sa jag undrar finns det nagra speciella filmer som okar kontrasterna sa man slipper att de blir gradaskiga? eller andra installningar.

tusen tack.
hanna, washington DC
www.exxxi.tk

MF Kan bli mycket billigt, men skall man fortsätta vidare med digtal system mm så kan jag nog tycka att AF är att satsa på, då slipper man köpa om objektiven,om man håller sig till samma system.

//J

Goddag yxskaft över mitt svar när jag läser frågan en andra gg.

Skall du jobba själv med svartvitt?
Eller är det ngt annat du egentligen frågar efter?

hej! tack for svar.
ja, jag jobbar mest med svartvit, men lite med
farg ocksa. vill bara ha en bra men ratt enkel systemkamera. kollade pa minolta maxxum 70. nan som vet nat om den. kan fa den for 200 dollar har borta i usa.. det ar vall typ det priset jag tanker mej.

anganende filmer.. finns det nan som skapar mer kontrast? tack tack! :)

hanna

USA-marknaden har jag ingen koll på alls.

Men du skriver att du inte har labb, hur har du tänkt jobba?
Hur VILL du jobba?

Analogt, Digitalt, eller en hybrid med scanning?

Vad vill du göra med bilderna?
Hänga på väggen eller ska de ligga i datorn eller en negativpärm tills du har ett analogt labb? Projektor på väggen?

Hur stora bilder vill du göra?

ANNONS
Götaplatsens Foto