Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nya objektiv till Nikon FG-20?

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanF

Aktiv medlem
Hej! Detta är mitt första inlägg på den här trevliga sajten.

Jag har och har haft en Nikon FG-20 med ett 50 mm objektiv (av något slag) i ungefär 15 år nu och börjar så smått på att fundera på möjligheten att skaffa ett nytt objektiv (typ tele, 105mm, 135mm etc).

Fungerar dagens objektiv med mitt kamerahus eller bör jag uppgradera detta först? Kameran är ganska trevlig tycker jag, men jag saknar referenser mot moderna kameror i termer av hanterbarhet och kvalitet.

Dagens objektiv fungerar alldeles utmärkt på din kamera. Dock får du ju ingen autofukus (av naturliga skäl). Men annars så är det bara att tuta och köra :)

/Niklas

Försök få tag på en serie E 75-150! Kanonglugg som du inte ska betala mer än 7-800:- för.

E 75-150 blir lite svår att köpa av en butik för under tusingen. Men privat skall det nog inte vara omöjligt. Fast det dräller väl inte av dem...och jag säljer inte min än;-)

Sedan finns det ytterligare Nikon Serie-E som skulle passa fint till din kamera. 135/2,8 eller 100/2,8

Ah tack för tipsen, klart intressanta priser (har inte riktigt råd med 10 kkr för ett objektiv). Jag är lite sugen på ett tele för jag vill lära mig lite om porträttfotografi. Jag får nöja mig med mitt 50 mm tills vidare antar jag, och koncentrera mig på det viktigaste, att lära mig komponera bilderna (och ragga upp modeller).

Hoppas bara jag inte måste köpa en ny kamera, ljusmätaren har blivit otroligt seg (tar 4-5 sek på sig att rapportera tidsvärden) :(

ANNONS
Götaplatsens Foto