Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv att ha i kyrkor

Produkter
(logga in för att koppla)
Kolla in Tamron AF SP 28-75/2,8 XR Di, när du ändå är där (hos Rajala). Det är enligt mitt tycke den bästa zoomen som din budget klarar av. Den gör att du "slipper" köpa Nikkor 85mm och 35mm.

Menar du mitt 18-135? I så fall har jag testat det vid ett par tillfällen, men kommit hem med oskärpa i alla bilderna :eek:(

Nej, det var inte så jag menade. Jag menade att du kunde vara i kyrkan och ställa in zoomen på 50mm (och låta den vara där) och gå omkring ett tag och se direkt i sökaren om det är en bra brännvidd. Gör likadant med 35 och 85mm, så kan du snabbt konstatera vad som passar bäst.

Per.

Nej, det var inte så jag menade. Jag menade att du kunde vara i kyrkan och ställa in zoomen på 50mm (och låta den vara där) och gå omkring ett tag och se direkt i sökaren om det är en bra brännvidd. Gör likadant med 35 och 85mm, så kan du snabbt konstatera vad som passar bäst.

Per.

Nu är jag säkert jättedum, men kan man ställa in zoomen på fasta objektiv?

Jaha, då förstår jag!

Kollade alla objektiven idag och så självklart fastnade jag för det dyraste: Nikkon 24-70 för 18.000 :eek:(

Gillade 85 med skaprt!

Funderar...

ANNONS
Götaplatsens Foto