Allt beror på hur stor scen det är, hur bra ljus det är, hur nära scen man står och vilka bildvinklar man vill ha. Själv skulle jag vara tveksam till att satsa på en zoom med f/4 som högsta ljusstyrka, men det kan ju gå an eftersom du har en D700. För DX tycker jag f/2.8 eller bättre är ett måste. En normalzoom med denna ljusstyrka skulle vara mitt förslag, men om du tycker 24mm är för långt så kanske det faller bort. Dock skulle jag råda att kolla in en sån lite noggrannare. Jag tror att 24mm på FX i de flesta fallen är fullt tillräckligt vidvinkligt (trots att jag måste erkänna att effekten man får med kraftig vidvinkel är rätt kul). Min 18-55 kitzoom har ett bra omfång för konserter tycker jag, men tyvärr är den på tok för ljussvag....
Själv använder jag mestadels mitt DX 35/1.8 för konserter, men kompletterar med mina sigmaobjektiv, 50/1,4 och 10-20/3,5. Den senare är egentligen för ljussvag för konserterna jag fotograferar och min kameras högisoprestanda. Även på iso 1600 hamnar jag ofta på slutartider kring 1/10s, vilket är på tok för långt för att frysa några rörelser på scen. Suktar efter Nikons nya 24/1.4, men det lär förbli en våt dröm för en amatör som jag p.g.a. prislappen. Tror dock detta skulle vara riktigt kul på FX om än inte fullt så vidvinkligt som du kanske vill ha, och det duger knappast som enda objektiv på konserter.
Jag skulle inte heller ha nåt emot en 50-150/2,8 eller 70-200/2,8 för de mer närgångna artistporträtten. Få se var i pris Sigmas nya 70-200/2,8 OS hamnar. Deras kommande 85/1,4 skulle säkert inte vara helt fel heller, men eftersom den lär bli minst lika svindyr som Nikons egna så är det väl inte heller nåt alternativ för mig. På FX tror jag dock den skulle kännas lite för kort för det syftet. Dessutom är det lite trixigt att få skärpan på rätt ställe redan med min 50/1,4 då artisterna rör på sig en hel del. Men det beror troligen till största delen på på min låga erfarenhetsnivå samt min kameras enkla fokussystem med tre punkter...
16-35 skulle säkert vara riktigt kul men jag tror du saknar de längre brännvidderna med det. Det är ju inte så långt ifrån mitt 10-20 som motsvarar 15-30 på FX, och det är sällan jag använder det på kortare brännvidder än 15mm (motsv. 22,5mm) på konserter. Det blir helt enkelt för vidvinkligt tycker jag. Men för landskapsfoto står det oftast på 10mm. Skitkul med så korta brännvidder i det avseendet!