JohanLM
Aktiv medlem
En liten fundering / problem.
Har precis fått min D200 (Äntligen) med kitobjektivet : Af DX 18-70 3,5-4,5G
Kan enkelt konstatera att liver leker just nu.
Skall givetvis investera i ytterligare objektiv direkt när ekonomin tillåter, b la. 18 - 200VR för "bredden".
Tar mycket utomhusbilder hundar, hästar och dyligt.
Men det har tillkommit en liten kattegori till.
Min flickvän är nämnligen musiker och spenderar en del tid i inspelninsstudios. Dvs mindre rum med långt ifrån den bästa belysningen.
Jag är sugen på att fota deras olika sessions då en hel del kul karatärer brukar jamma där.
Men nu till frågan (efter bakgrundsutläggningen), skulle behöva ett bra objektiv för ganska "nära" bruk. Samtidigt som jag kan vara "osynlig". Dvs blixtanvändning är inte att tänka på under tiden de spelar då det är ett otroligt störande moment.
Min flickvän jämförde detta med ungefär:::
Men som sagt ...
Vilket objektiv under dessa förhållanden?
Ett fast är inga problem, men det extra kluriga är att ekonomin fixar inte mer än 4000,00.
Men om ni kan ge två tips, ett "borde ha" och ett "budget" så kanske det går at trixa till ändå.
Har precis fått min D200 (Äntligen) med kitobjektivet : Af DX 18-70 3,5-4,5G
Kan enkelt konstatera att liver leker just nu.
Skall givetvis investera i ytterligare objektiv direkt när ekonomin tillåter, b la. 18 - 200VR för "bredden".
Tar mycket utomhusbilder hundar, hästar och dyligt.
Men det har tillkommit en liten kattegori till.
Min flickvän är nämnligen musiker och spenderar en del tid i inspelninsstudios. Dvs mindre rum med långt ifrån den bästa belysningen.
Jag är sugen på att fota deras olika sessions då en hel del kul karatärer brukar jamma där.
Men nu till frågan (efter bakgrundsutläggningen), skulle behöva ett bra objektiv för ganska "nära" bruk. Samtidigt som jag kan vara "osynlig". Dvs blixtanvändning är inte att tänka på under tiden de spelar då det är ett otroligt störande moment.
Min flickvän jämförde detta med ungefär:::
Jag har inga problem att röra mig runt dem, bara jag inte "blixtrar".Hur skulle du gilla om jag drog av ett elgitarr solo 50cm från dig när du fotar något helt annat?
Men som sagt ...
Vilket objektiv under dessa förhållanden?
Ett fast är inga problem, men det extra kluriga är att ekonomin fixar inte mer än 4000,00.
Men om ni kan ge två tips, ett "borde ha" och ett "budget" så kanske det går at trixa till ändå.