Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till min D90

Produkter
(logga in för att koppla)

Jan Lindh

Ny medlem
Hej alla
köpte ett D90 Kamerahus i julas 6000kr nu undrar jag om ni skulle kunna rekommendera ett bra objektiv som är bra till det mesta ska fota mina vänners bröllop i sommar. Men jag skulle även vilja att man kan ta lite sportbilder mm.Är nybörjare som håller på att lära hade D40 innan har ett sigma 70-300 men det är inte riktigt bra till denna kamera har jag märkt
Väntar tacksamt på svar
Jan

Hej alla
köpte ett D90 Kamerahus i julas 6000kr nu undrar jag om ni skulle kunna rekommendera ett bra objektiv som är bra till det mesta ska fota mina vänners bröllop i sommar. Men jag skulle även vilja att man kan ta lite sportbilder mm.Är nybörjare som håller på att lära hade D40 innan har ett sigma 70-300 men det är inte riktigt bra till denna kamera har jag märkt
Väntar tacksamt på svar
Jan

Hej ! Bra objektiv är 35mm 1,8
50mm 1,8
70-300mm VR
18-50mm 2,8 Sigma / Tamron
70-200 2,8 VR

Hej alla

Är Sigmaoptiken sämre på en D90 än på en D40? Mycket märkligt, i så fall.

Något som är "bra till det mesta" kallas normalzoom. Brännvidd från ca 18 mm till någonstans över 50 mm. Har du ingen Nikon 18-55 tycker jag du ska skaffa än, de är otrolit prisvärda. Kan fås för under 1000:- beggade.

Ljusstarkare är diverse 18-50/2.8 från olika tillverkare. Behöver du mer brännvidd kan Nikon 18-105 passa fint. Kan kompletteras med en 50/1.8 för ljusstyrkans skull.

Per.

ANNONS
Götaplatsens Foto