Superpanda
Medlem
För några minuter sedan tog min sambo kort på mig och våran lilla kattunge tillsammans. (Nikon d40x)
Så tänkte jag så här: "Jag vill ha foton på våran andra katunge också" Tog bilder på honom, och allt var liksom helt okej.
Men sen när jag skulle ta kort på min sambo, då började objektivet "klicka".
"Okej, det kanske var bara för tillfället" Så testade jag igen. Så fortsatte den att klicka.
Jag har prövat på Autofokus, och manuell, det är lika på båda sätten, det klickar.
Bilderna blir fortfarande bra. men det är fruktansvärt störande.
Jag använder objektivet: NIKON AF-S DX 18-55/3.5-5.6G II ED
och det är den som klickar.
Mitt andra objektiv: NIKON AF-S DX 55-200/1:4-5.6G ED är det inget fel på alls.
Har haft min Nikon d40x i några år, objektivet följde med. Så båda är lika gamla.
Jag har aldrig tappat kameran någon gång.
Någon som vet vad felet kan vara? Det är så störande, jag vågar knappt röra kameran nu :|
Så tänkte jag så här: "Jag vill ha foton på våran andra katunge också" Tog bilder på honom, och allt var liksom helt okej.
Men sen när jag skulle ta kort på min sambo, då började objektivet "klicka".
"Okej, det kanske var bara för tillfället" Så testade jag igen. Så fortsatte den att klicka.
Jag har prövat på Autofokus, och manuell, det är lika på båda sätten, det klickar.
Bilderna blir fortfarande bra. men det är fruktansvärt störande.
Jag använder objektivet: NIKON AF-S DX 18-55/3.5-5.6G II ED
och det är den som klickar.
Mitt andra objektiv: NIKON AF-S DX 55-200/1:4-5.6G ED är det inget fel på alls.
Har haft min Nikon d40x i några år, objektivet följde med. Så båda är lika gamla.
Jag har aldrig tappat kameran någon gång.
Någon som vet vad felet kan vara? Det är så störande, jag vågar knappt röra kameran nu :|