Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektivväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Anarkaplupp

Aktiv medlem
Halloj
Måste köpa skydd till mina objektiv, men det tycks omöjligt att hitta en som har rätt innermått.
Lowepros street & field system är lockande (eftersom deras ryggsäckar antingen har värdelösa bäregenskaper eller kostar lika mycket som en ny volvo - S&F = fästa på vanlig säck, eller bära i vanlig säck), men deras väskor har helt anda mått än vad mina objektiv har.

Street & field:

LowePro Street & Field Lens case 1 85x125mm
LowePro Street & Field Lens case 1 W 100x125mm
LowePro Street & Field Lens case 1S 75x90mm

Mina objektiv:

150mm 100x70mm
80mm 68x70mm
45mm 92x74mm

Jag tror ju att 1S borde passa på 45mm, men på 80mm och 150mm verkar det som om det kommer bli ett glapp på 20mm.Någon som har en smart lösning på detta (triviala) problem? Eller är det så att det inte spelar någon roll med lite glapp?

Niklas

Tror det finns en artickel här på fotosidan om att komponera sin egen ryggsäck.
Alltså Köp en vanlig ryggsäck med bra bärsystem och inred den efter dina behov. Detta kan vara en möjlig väg för dig.

Jo, jag har läst den. Men som det ser ut idag så vill jag helst ha ett bärsystem som jag kan flytta mellan olika ryggsäckar beroende på vart jag ska. Ibland kanske jag bara ska gå ner på stan och plåta och då vill jag ju ha en liten väska. Men andra gånger så drar jag upp till fjälls i två veckor och då blir ju säcken något större...

Dessutom har jag inte hittat någon bra ryggsäck att bygga i. Vill ha ett rejält bärsystem, eftersom min kamerautrustning väger ett antal Kg.

Men tack för tipset i allafall.

ANNONS
Götaplatsens Foto