Annons

Offra upplösning & vinna brus?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
En sensor med större upplösning brukar innebära mer brus. Kan man själv, genom att manipulera en RAW-fil, välja bort upplösning och få mindre brus? Det borde gå enkelt att åtminstone minska upplösningen en faktor 2 i varje ledd och summera bort en del brus. Eller tänker jag fel?

Per.

PS. Jag tycker mig komma ihåg en diskussion om detta, men jag hittar den inte. Peka gärna, det är onödigt med en tråd till! DS
 
ANNONS
Götaplatsens Foto