Annons

Olympus om2 reservdelar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hampus Lindvall

Aktiv medlem
Hej!

Har lyckats knäcka kraftreglaget på min älskade och välanvända Olympus om2.

Nu tänker jag att man borde kunna pressa dit ett nytt reglage ganska enkelt, men var hittar man ett nytt eller begagnat sådant?

Jag förstår att jag skulle kunna köpa en defekt komplett om2 på eBay men det känns lite over kill för en sådan liten reservdel.

Några tips? Någon som har en reservdelskamera?
 

Hampus Lindvall

Aktiv medlem
Jag tänker att dom har börjat springa iväg i pris på senare tid men jag kanske bara inbillar mig.. så det kanske får bli så ändå.
 

Hampus Lindvall

Aktiv medlem
Har jag lite tur så är det kanske någon som läser här som sitter med en reservdelskamera som man kan betala en peng för just denna delen.. men får kika runt. EBay kan ju som sagt funka!
 

Smw

Aktiv medlem
Ebay:

Jag kommer inte ihåg, är den i metall eller plast ?
Går det inte att reparera den eller fila fram en ny ?

//MW
 

PMD

Aktiv medlem
Det ser på bilden ut som att det går att vrida reglaget med en liten skruvmejsel så det kanske är en lösning som kan fungera? En OM-2 behöver man ju inte sätta på och stänga av i tid och otid utan man kan låta den vara på ganska länge utan att behöva bekymra sig om batteriets livslängd.

Annars tycker jag att Fredrikperssons förslag, och länk till Ebay, låter vettigt. Inte jättedyrt och förhoppningsvis inte jättebesvärligt att meka på plats.
 
Senast ändrad:

Fredrikpersson

Aktiv medlem
Jag kollade lite på priser på avslutade auktioner på Tradera. Mitt spontana intryck var att priserna ökat en del på sistone och det stämmer nog generellt. Men statistiken visar också att det vid flera tillfällen under våren har sålts OM 2 för en bit under 500 kronor. Om TS har tid att vänta lite på rätt tillfälle går det sannolikt att köpa en komplett kamera för samma pris som reservdel och frakt på eBay.
 

Hampus Lindvall

Aktiv medlem
Tack för alla svar!

Får fortsatt ha lite is i magen och hålla utkik efter en bra deal på någon eventuellt halvkvaddad om2. Sen är väl frågan om det är så lätt som att man bara kan pressa på spaken igen men det är en annan femma.. :unsure::D
 

niniz

Aktiv medlem
Kanske köpa en fullt fungerande beg och sedan använda din gamla som reservdelskamera.
Bara en omvänd tanke
 
ANNONS