Annons

Påhopp???

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Guest
Nej..det är säkert jag som inte läst så noga. Jag tolkar det nu som om Jonas bara fått 1:eek:r mm. Precis som du gör.

Om Jonas har fått mycket kommentarer på senaste tiden så är det givetvis jag som är ute och reser... :rolleyes:


/JP :cool:
 

forstheim

Guest
Ja se..nu blev mitt inlägg precis så som Jonas skrev i sitt. "Ettor" alltså! :D

/JP
 

forstheim

Guest
Hehe..Fredrik.

Var det veckans scoop du gjorde där eller? :p


/JP
 

Christina

Aktiv medlem
vilket tempo det är här fre em! Förlåt- men jonas din signatur- får jag sno den med varianten "det är bättre att vara naken ett ögonblick än att ha luva ett helt liv"

:D
 

johanh

Aktiv medlem
Knappast pengabelöning, men bra att du tog upp kommentaren maverick! Visar på att även de som klagar själva skriver elaka och osakliga kommentarer. Jag har sett den nämnda kommentaren själv och undrat över vilken reaktion den skulle ha skapat om den hamnat under en av hans egna bilder. Vissa försvarar sig med oförståelse och aggression mot samtliga negativa kommentarer som de får. Sedan skriva liknande hos andra. Dubbelmoral?
 

Pixel

Avslutat medlemskap
Personkritik hör inte alls hemma på den här sidan.
Synpunkter - kritik på en modells utseende är verkligen extremt lågt.....
Jag full förståelse för Niklas Wikboms inlägg och håller med honom helt & hållet.
Calle S har en poäng i att man borde skriva vad man också kan stå för ansikte mot ansikte.
Det är faktiskt bättre då att avstå från kommentar än att sjunka så lågt att det blir en form av personkritik mot fotograf eller modell.

Det är nästan så att man har lust att "hänga ut dessa kommentarer" på särskild plats här på sidan i en sk "skamvrå"

I brist på detta la jag in denna bild istället där vi kan placera de som ger personkritik och osakliga kommentarer.
http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=20987

Tack för ordet.
Björn S
 

Pixel

Avslutat medlemskap
Rättelse...
Skrev "där vi kan placera"
menar "där vi BORDE placera"..

Blev bara så förb..., loggar ut nu och går en runda och får lite frisk luft istället.
;)
 

Maverick28

Aktiv medlem
Jösses...

Vad skall man säga...

1.. var lite ptydlig.. Har fått massor av kommentarer.. en bilod fick mycket dåliga kommentarer MEN på ett vettigt sätt.. den åkte bort (bland annat maverick gav en BRA feedback även om den var negativ)

Kul att ni tar mitt "gnällinläg" som ett seriöst inslag i debatten.. Och förstår kärnan i vad jag menar istället för att barta läsa orden...

Det där om texter...
Det kommer en variant på de bilderna utan texter.. Skall lägga upp dem i kväll.. (ligger inte på jobbdatorn)

Kul att debattglöden brinenr på ett positivt sätt....
 

forstheim

Guest
Christina...

Visst får du sno min signatur och göra något konstruktivt av den.. :p
Själv har jag snott den av Buddha!

En annan variant på den kan kanske vara..(för att fortsätta på ditt förslag..)..

"Det är bättre att ha stake ett ögonblick än att helt ha ett slakt underliv" :D

Jag erkänner..Den var dålig!! ;)


Maverick..klart du får scooppoäng!! Men du får leta upp dem själv.. :)


/JP - bevingad med Buddhas ord (och mina egna).. :cool:
 

Arpandor

Medlem
Det där om texter...

Jo, jag har funderat på det där med texter på dina bilder. För mig så är det lika störande som om man visade motorsportsbilder där man tex. skrev vroom! vroom! rakt över bilden. Jag antar att du aldrig har haft den tanken... och som jag skrev tidigare, - Du har ett tillräckligt starkt bildspråk för att behöva göra sådana onödiga texttillägg. /Tom
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Som man bäddar får man ligga

Ett antal av eder har sett min kommentar:

"Herre gud" som jag tidigare lämnat
som kommentar på en bild av KATTIX
, vars bild är tagen av Herr Stellemark.

Vill ge följande kommentar:

Jag tog kontakt med Jonas Stellemark per mail idag för att förklara orsaken till mitt inlägg.
Han har svarat på mitt brev och det finns inget "groll" mellan oss eller osämja.

Orsaken och betydelsen av den kommentaren är dock en privat sak mellan Jonas och mig.

Vad som är beklagligt i sammanhanget är dock de personer som hellre letar fel och lusläser mina kommentarer, än att göra sakliga inlägg.
 

Maverick28

Aktiv medlem
*LER* Skall försvara Niklas..

Hans kommentar långt tillbaka köpte jag.. Har inte haft några problem med den och det är en sak jag och Niklas har "disskuterat" och konstaterat att han kan ha rätt i det han säger... Så det är okej.. Ingen skugga på honom.....

Jonas
 

Maverick

Aktiv medlem
Re: Som man bäddar får man ligga

kermodei skrev:
Ett antal av eder har sett min kommentar:

"Herre gud" som jag tidigare lämnat
som kommentar på en bild av KATTIX
, vars bild är tagen av Herr Stellemark.

Vill ge följande kommentar:

Jag tog kontakt med Jonas Stellemark per mail idag för att förklara orsaken till mitt inlägg.
Han har svarat på mitt brev och det finns inget "groll" mellan oss eller osämja.

Orsaken och betydelsen av den kommentaren är dock en privat sak mellan Jonas och mig.

Vad som är beklagligt i sammanhanget är dock de personer som hellre letar fel och lusläser mina kommentarer, än att göra sakliga inlägg.

Nåja... Det var ju inte särskilt mycket jag behövde lusläsa. Tyckte bara att det var ett trevligt sammanträffande. Bara för att klargöra så tittade jag på Stellemarks bilder och inte på Niklas kommentarer. Nu råkade dessa två befinna sig på samma sida så...

Poängen är inte huruvida du och Stellemark är sams eller inte. Utan det faktum att du klagar/gnäller över osakliga kommentarer så fort det inte passar. Och så visar det sig att du är likadan.

Du måste ju hålla med om att sammanträffandet är lite lustigt, att din urkassa kommentar finns med på en bild av en fotograf som startat en tråd angående osakliga kommentarer. Där du dessutom håller med och beklagar dig över de kommentarer du fått.

Vart är självdistansen någonstans?

Det är nog lugnast att ha städat något sånär runt sin egen dörr innan man börjar klaga på andras städning.

Mvh
Maverick
 

Nw2

Avslutat medlemskap
Glasögon?

Orsaken och betydelsen av den kommentaren är dock en privat sak mellan Jonas och mig.

Kommentaren är inte kass, utan saklig
och innebörden av den kan bara förstås av
mig och Herr Stellemark.

Hans kommentar långt tillbaka köpte jag.. Har inte haft några problem med den och det är en sak jag och Niklas har "disskuterat" och konstaterat att han kan ha rätt i det han säger...
Jag städar bra, även framför andras dörrar.
Hade jag varit webmaster hade jag dock städat
bort ett antal medlemmar från denna sidan.
 

Maverick

Aktiv medlem
Nupp, det behövs inga glasögon. Däremot skulle jag gärna ta en förklaring av det plötsliga behovet att ta kontakt med Stellemark och förklara din sakliga kritik, sex månader efter att du givit kommentaren. Om den var saklig hade den väl knappast behövts förklarats?

Bortsett från det så kan det ju vara andra än fotografen som är intresserad av dina åsikter för att eventuellt kunna se bilden på ett nytt sätt och kanske lära sig något av den.

Vidare, de som läser din kommentar, förutom Stellemark som du har förklarat för, uppfattar nog inte din kommentar som saklig och har det nog i åtanke när de kommenterar dina bilder. Helena tycks åtminstone inte uppfattat kommentaren som saklig. Fast hon kanske tillhör de där "medelålders halvtaskig konstnärerna med psykiska problem, och med klara tecken på klimaterieförändringar".

Nä, men seriöst talat så tycker jag det är tråkigt med lama kommentarer oavsett vem som får dem och vem som ger dem. Jag kan konstatera att dessa ges och fås lite till mans. Lika värdelöst i samtliga fall.

När vi ändå diskuterar, kan du inte förklara din kommentar för oss andra så att vi också förstår sakligheten i din kommentar Niklas? Eller om det nu bara är jag som inte förstår så får du gärna förklara det för mig så att jag förstår, för det gör jag inte som det är nu.

mvh
Maverick
 

Liax

Aktiv medlem
Om man lägger ut sina bilder här på fotosidan.se så tycker jag faktiskt att man får tåla lite kritik, även hård sådan. Och istället för att ta illa upp och tycka synd om sig själv så borde man kanske fundera över varför man får denna kritik. Och det är först då, när man börjar reflektera och tänka efter som man kan gå vidare i sitt fotograferande för att förhoppningsvis bli bättre.

Men tyvärr är det så att vissa inte kan ta kritik på ett bra sätt, de tar det allt för personligt helt enkelt. Och om man ska behöva behandla folk med silkesvantar hela tiden så kommer fotosidan.se att förvandlas till "Klubben För Inbördes Beundran", vilket vore mycket tråkigt enligt min mening.

Med detta menar jag naturligtvis inte att man ska tillåta personangrep på vare sig fotograf eller modell, och självklart ska kritiken vara så konstruktiv som möjligt, men kritik får man fanimej tåla.
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Liax skrev:
Om man lägger ut sina bilder här på fotosidan.se så tycker jag faktiskt att man får tåla lite kritik, även hård sådan. Och istället för att ta illa upp och tycka synd om sig själv så borde man kanske fundera över varför man får denna kritik. Och det är först då, när man börjar reflektera och tänka efter som man kan gå vidare i sitt fotograferande för att förhoppningsvis bli bättre.

Men tyvärr är det så att vissa inte kan ta kritik på ett bra sätt, de tar det allt för personligt helt enkelt. Och om man ska behöva behandla folk med silkesvantar hela tiden så kommer fotosidan.se att förvandlas till "Klubben För Inbördes Beundran", vilket vore mycket tråkigt enligt min mening.

Med detta menar jag naturligtvis inte att man ska tillåta personangrep på vare sig fotograf eller modell, och självklart ska kritiken vara så konstruktiv som möjligt, men kritik får man fanimej tåla.

Det är väll klart at man måste tåla kritik. Det tror ja inte att någon vänder sig emot.

Det tråkiga är bara när det inte är saklig eller konstuktiv kritik. Meningen med kritiken måste väll ändå vara att hjälpa den kritiserade att bli en bättre fotograf.

Att bara få kommentaren "Ful bild, tilltalar mig inte alls" Och ingen förklaring eller hint om vad det är så kan det kännas som ett personangrepp och slag i ansiktet.

Och som idolen Bamse säger "Ingen blir snäll av stryk"
Så skulle vi kuna säga "Ingen blir bättre fotograf av osaklig kritik"

Nu blev det lite flummigt men jag hoppas att ni har överseende med det, jag har precis dragit mig ur sängen och är lite bakfull.

MVH
Greve Nickon:cool:
 
ANNONS