Annons

Panprice

Produkter
(logga in för att koppla)

JoakimH93

Ny medlem
Jag beställde en GH5S ifrån Panprices, den var ca 10.000kr billigare där än på de svenska fotobutikerna vi har här i Sverige.

Och jag är helnöjd kan jag då säga!:cool:
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Mitt köp blev ett Tamron SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD G2 och en Sony Cyber-shot DSC - RX100M5A för sammanlagt 1 488 €, (~ 15 854,93 svenska pesetas). I detta exempel kostade 1 € ~ 10,66 (genom kortföretaget).

Hur stor besparing jämfört med svenska priser det är, vet jag inte, men bara Sony:n ligger väl på ~ 10 lusentappar här i Sverige. Enda abret är att kameran bara kommer med engelsk meny, till skillnad från min D850 som pratar svenska, men det får jag väl leva med...

Nu har jag nyligen lagt dryga 40 lusentappar på fotogrejer, det får nog räcka ett tag, skulle jag tro. Men jag håller med tjejerna i detta; Visst är det roligt att shoppa 😅😜.
 
Senast ändrad:

Third eye

Aktiv medlem
...enda abret är att kameran kommer bara med engelsk meny, till skillnad från min D850 som pratar svenska, men det får jag väl leva med...
Jag har svensk A7iii och Engelsk A7rIV och det är påfallande lite problem att växla i de övrigt hopplösa Sonymenyerna. Dessutom kollar jag många tutorials på tuben och då underlättar det.

Och visst är det mycket pengar :) Det gör ont i en vecka eller så :)
Men eftersom entusiaster är minimalister i tal och text, och riskkapitalister när det gäller verklighet...så är det ju bara att gilla läget och följa strömmen ha ha
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Jag har svensk A7iii och Engelsk A7rIV och det är påfallande lite problem att växla i de övrigt hopplösa Sonymenyerna.
Jodå, jag har inga problem med det engelska språket, men jag hade föredragit svenska.
Och visst är det mycket pengar :) Det gör ont i en vecka eller så :).
Faktum är att det inte gör ont alls då jag har täckning för det (med marginal), utan känns förbannat bra, faktiskt. Inte minst min D850 😁.
 

MNB

Aktiv medlem
Stämmer, det kommer upp som "alternativ" innan du klickar på gemomför köp. Klickade precis hem det jag tidigare bestämt 😊.
Typiskt, fört över alla pengar till PayPal. Måste ha det på kortet då, betala via Paypal och välja kortet sen ändra valutaomvandling. Om jag förstått det rätt.

Fört över allt från paypal till vanliga kontot, igen.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Måste ha det på kortet då, betala via Paypal och välja kortet sen ändra valutaomvandling. Om jag förstått det rätt.
Du har förstått det hela rätt, men med reservation för det fetmarkerade. Du skall inte ändra valuta, utan betala i den lokala valutan (Euro eller Pund, jag valde Euro), sedan gör kortföretaget valutaomvandlngen, det blir billigast så, jämfört med att PayPal gör det.
 
Senast ändrad:
  • Gilla
Reaktioner: MNB

MNB

Aktiv medlem
Du har förstått det hela rätt, men med reservation för det fetmarkerade. Du skall inte ändra valuta, utan betala i den lokala valutan (Euro eller Pund, jag valde Euro), sedan gör kortföretaget valutaomvandlngen, det blir billigast så, jämfört med att PayPal gör det.
Japp. Det funka fint. Gjorde 700kr jämfört med att välja Paypals valutaomvandling.

Bara vänta som ett litet barn på paketet nu. Dom sa 7-14 dagar i mailet. Ni som fått era beställningar hur lång tid tog det?
 

Third eye

Aktiv medlem
Japp. Det funka fint. Gjorde 700kr jämfört med att välja Paypals valutaomvandling.

Bara vänta som ett litet barn på paketet nu. Dom sa 7-14 dagar i mailet. Ni som fått era beställningar hur lång tid tog det?
Det har alltid tagit 5-7 dagar för mig, 6 inköp gjorda där, även för ett par veckor sedan då jag fick hem 70-180:ian och fick mail om att det kunde ta tid.
Men såklart kommer det oftast på en måndag efter att ha vilat på en terminal i Sverige över en helg ;-)...sugen på prylen som man är.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Japp. Det funka fint. Gjorde 700kr jämfört med att välja Paypals valutaomvandling.
Ja, du ser. Jag tar gärna hälften av vinsten 😉.
Ni som fått era beställningar hur lång tid tog det?
Min första beställning gjorde jag på Måndag och fick den på Fredag samma vecka. Den senaste beställningen gjorde jag också på Måndag, men grejerna skulle först komma från HK (vilket dom gjorde på Tisdag).

Vad jag finner märkligt i sammanhanget är att jag fått ett mejl med bild på beställningen (den finns i England), men dom har ännu inte skickat den, och jag förstår inte varför. Frustrerande, minst sagt.
 
  • Gilla
Reaktioner: MNB

Znutt

Aktiv medlem
Läste kanske lite slarvigt sida 2 då sida 1 var köp på e-infinity/paypal och slutet var det också som jag förstår!. Men verkar vara två som köpt via dem och är nöjda.... Tänkte om det var fler.... Hoppades på att inte höra någon missnöjd för det är väl ofta 1 missnöjd kräver >10 nöjda för att minska risken/skadan/intrycket
 

PMD

Aktiv medlem
Läste kanske lite slarvigt sida 2 då sida 1 var köp på e-infinity/paypal och slutet var det också som jag förstår!. Men verkar vara två som köpt via dem och är nöjda.... Tänkte om det var fler.... Hoppades på att inte höra någon missnöjd för det är väl ofta 1 missnöjd kräver >10 nöjda för att minska risken/skadan/intrycket
Jag kan inte se att det är någon i tråden som har rapporterat om inköp från Panprice. Tråden gick raskt över till att handla om E-infinity.
 

afe

Aktiv medlem
Ett par svar som inte uppenbart handlar om något annat än Panprice

Jag kan inte se att det är någon i tråden som har rapporterat om inköp från Panprice. Tråden gick raskt över till att handla om E-infinity.
Jag beställde en GH5S ifrån Panprices, den var ca 10.000kr billigare där än på de svenska fotobutikerna vi har här i Sverige.

Och jag är helnöjd kan jag då säga!:cool:
Fick min A7 III med 35mm sigma art idag. Inga problem alls. Allt funkar perfekt.

Tog 8 dagar att få paketet.
 

Tony Landenberg

Aktiv medlem
Hej å hå...

Beställde idag själv eYT Canon R5 hus från E-infinite efter att ha manglat internet efter info om dessa firmor som denna tråd handlar om. Så nu är det väntan med spänning och ett par små fjärilar i magen.

Konstaterade att besparingen landar på närmare 10k mot att köpa i Sverige, som ju ändå inte har på lager, och man inte vet när de kan leverera. Det lika mycket som priset avgjorde för mig.

En annan lustig sak var att det var 2000kr dyrare att låta PayPal stå för valutaomvandlingen eller kortleverantören (Swedbank).


När den nya R5 har kommit så blir det att packa min nuvarande 7D och skicka till Canon för slutarbyte, den får ju error 30 då och då så man måste lätta på batteriet för att få igång den igen. Reparationen hade de fast pris på, ink delar arbete kalibrering frakt tillbaka, för 3000kr. Så det var inget att tveka på för att kunna ha den som vettig fungerande reserv/andra kamera med ett annat objektiv redo än det som sitter på R5 för stunden.
 

robsch

Medlem
Hej allihopa.
Jag har handlat på Panprices.se och har bara positiva erfarenheter av dom både när det gäller återkoppling och frågor angående frakt och dylikt.
Köpte själv en kamera + objektiv (Fujifilm) via deras sida och sparade 11 000 kr och trots att dessa varor kom utifrån EU så blev det inget påslag av moms och annat.
Kameran har svenska menyer.

Deras priser är inklusive allt, och det gäller även moms + andra avgifter.
Hade då 11 000 kr över som jag la på extrautrustning till kameran + ett objektiv till.
Det enda negativa var att frakten skedde med Fedex som är ett stort skämt.
 
Senast ändrad:
ANNONS