Annons

photoshop elements+datoruppgradering

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobber

Aktiv medlem
Jag har en Acer dator Power F1b 2.8ghz 224 ram minne.tycker att photoshop elements 4.0 arbetar så trögt vid uppstart bildbearbetning etc.Så jag undrar vilken uppgradering som skulle avverka problemet mer ram minne eller byta ut grafikkortet integrerat på moderkortet 64mb.ifall jag behöver uppgradera minnet kan jag isåfall bara komplettera med ytterligare en modul tex 512 mb.Så jag då har 512+224 interminne eller måste det sitta 2 lika stora moduler.tacksam för svar

Hej,
256 Mb är alldeles för lite för att göra nånting med... En 512 Mb kommer göra underverk, byter du ut grafikkortet frigör du ju lite mer minne men det ska inte påverka så mycket om du bara kör photoshop. Antagligen har du nu 2x128 Mb så du kan uppgradera till 512+128 (-grafiken) om du inte har råd att sätta i 2x512 på en gång.

Det finns många flaskhalsar i en PC. Att sätta i en snabbare hårddisk skulle snabba upp uppstarten av Photoshop något, då det laddas en massa API:er. Men lösningen på ditt problem är att skicka i mer RAM-minne. 224 är för lite för att XP självt skall trivas. 512 MB är nästan minimum för att det skall gå riktigt bra. Och kör du igång PSE 4 så skadar det inte med lite till... Sätter du i så du får 768 MB eller ännu hellre 1024 MB (1GB) RAM så kommer du att märka en stor förbättring.

ANNONS
Götaplatsens Foto