Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Picture Projekt

Produkter
(logga in för att koppla)

BÅS

Aktiv medlem
Segt att köra detta prg. Då jag öppnar detta PP 1.6.4 måste jag vänta en stund för att det skall funka. När jag klickat på en bild tar det evigheter innan det kommer upp. Kollar jag på aktivitetshanteraren (ctlr/alt/del) svarar det med "svarar ej".
Efter att jag öppnat PP och väntar en stund fungerar allt men om jag minimerar (-) och återgåt är problemet kvar.
Under dagen har jag haft kontakt med Nikon som svarar att jag har något fel på mitt operativsystem PC XP
Jag är övertygad att någon haft samma problem

Så svarar Nikon
Om ni gjort det jag skrev i mitt förra svar och det fortfarande inte fungerar finns det inte så mycket mer vi kan göra.
Problemet ligger troligen i eran installation av Windows eller i ett annat program som körs i bakgrunden.
Detta är något som vi tyvärr inte har support för men ett tips är att starta datorn i felsäkert läge (tryck F8 innan Windows loggan kommer) och inaktivera antivirus program osv. Om felet kvarstår så är det med högsta sannolikhet att felet ligger i installationen av Windows.
Fungerar det i felsäkert läge är det ett program som inte är kompatibelt med PictureProject som ligger och stör.

BÅS skrev:
Segt att köra detta prg. Då jag öppnar detta PP 1.6.4 måste jag vänta en stund för att det skall funka. När jag klickat på en bild tar det evigheter innan det kommer upp. Kollar jag på aktivitetshanteraren (ctlr/alt/del) svarar det med "svarar ej".
Efter att jag öppnat PP och väntar en stund fungerar allt men om jag minimerar (-) och återgåt är problemet kvar.
Under dagen har jag haft kontakt med Nikon som svarar att jag har något fel på mitt operativsystem PC XP
Jag är övertygad att någon haft samma problem

Så svarar Nikon
Om ni gjort det jag skrev i mitt förra svar och det fortfarande inte fungerar finns det inte så mycket mer vi kan göra.
Problemet ligger troligen i eran installation av Windows eller i ett annat program som körs i bakgrunden.
Detta är något som vi tyvärr inte har support för men ett tips är att starta datorn i felsäkert läge (tryck F8 innan Windows loggan kommer) och inaktivera antivirus program osv. Om felet kvarstår så är det med högsta sannolikhet att felet ligger i installationen av Windows.
Fungerar det i felsäkert läge är det ett program som inte är kompatibelt med PictureProject som ligger och stör.
Ett oerhört dåligt program av en så stor kameratillverkare. Om du har möjlighet så köp Capture NX istället, det är det bästa rawprogrammet enligt mitt tycke till Nikon

BÅS skrev:
Är det ingen här som har samma problem?
Nej, jag har Mac-versionen på programmet och det skall inte vara sså trögt.
Troligtvis är det lite som Nikon skriver, du har fått nått skräp (virus, trojan eller liknande) i datorn och detta slöar ned det hela.
Prova att rensa med Ad-aware och Spy-bot och något antivirus program, och se ifall det inte gåt bättre efter det.
http://www.uppslaget.se/visa_underkat2.asp?CatID=189
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html
http://www.download.com/3000-8022-10122137.html

/ E

Tack för tipset men tyvärr problemet är kvar.

Om jag startar PP och väntar ett tag går det navigera i prg. då jag minimerar (-) och går tillbaks funkar det ej. Kollar på aktivitesthanteraren som meddelar att prg "svarar ej"

En avinstallation och sedan nyinstallation av PP kanske...?

Annars, total backup av alla data, och ominstallation av Windows

/ E

PP redan avinst. och nyinst. Ny inst. av Windows käns jobbigt etersom jag nyligen utför detta

Tack för Ditt svar Lasse

ANNONS
Götaplatsens Foto