Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

plåta med blixt. vad välja

Produkter
(logga in för att koppla)

supinum

Medlem
Jag vill plåta digitalt med blixt. Jag vill kunna (helst trådlöst) slava igång eller på annat sätt bränna av blixtar som inte sitter monterade på kameran.

Jag har idag inte någon utrustning och är därför hyfsat fri att välja rätt från början.

Jag tänkte plåta i första hand för publicering på webben. Jag strävar inte efter att jobba fram papperskopior som känns som 'på riktigt'.

Så då undrar jag en massa saker som vilken utrustning jag bör välja. Jag kan mycket väl tänka mig att köpa en billigare kamera och lägga mer på blixtutrustningen. Men hur klarar jag mig med t.ex en MinoltaZ3, som fått kritik för sitt ogenerade brus, om jag använder den tillsammans med blixt? Alltså borde jag inte slippa bruset om jag plåtar med blixt?

Annars undrar jag vad det finns för tekniker med trådlöst avfyrade blixtar etc...

ANNONS
Götaplatsens Foto