Annons

Portabel bakgrund, ljusgrå/mörkgrå

Produkter
(logga in för att koppla)

dwargert

Aktiv medlem
Hej!
Jag är på jakt efter en portabel bakgrund. Något i stil med detta: http://www.kaffebrus.com/gra-bakgrund-150-x-200-cm-hopfallbar-350.html

Det jag vill har är en bakgrund som är mörkgrå på ena sidan och ljusgrå på den andra. Detta för att jag enkelt ska kunna gå från totalt vit till totalt svart och alla toner däremellan genom att belysa bakgrunden olika mycket. Färg fixar jag med hjälp av färgfilter till blixten. Vill helst att det ska vara lite "struktur" (lite spräcklig, vad det nu kallas).

Finns det någonstans man kan köpa en sådan bakgrund här i Sverige?

Kolla in Lastolites sortiment, de har ett antal olika färgkombinationer. Finns de inte i lager hos ex. Scandinavian Photo eller Cyberphoto så kan de säkert beställa hem det du är intresserad av. Modellen "Washington/Dakota" är väl något i stil med det du letar efter.

Ja den där "Washington/Dakota" ser ju ut som något som skulle kunna fungera. Sen finns det en bakgrund som är grå och svart också som skulle kunna vara praktisk också.
Synd att det inte finns några bra på kaffebrus, de är ju lite billigare än resten. Någon som vet hur pass bra de är?

ANNONS
Götaplatsens Foto