Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Pris på begagnad Eos 1D
- Trådstartare Ubbe 1
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
I bra bruksskick är nog 7000+ ett bra pris. 8000+ för ett i Bra amatöranvänt skick.. (Menar jag
Jag köpte ett förra sommaren, ångrar inte en sekund. Fungerar utmärkt. Slitet som en rysk ubåt men vad gör det när kvaliteten sitter som ett smäck
Jag kör så länge den håller.. går mot (kanske över det nu..) 150 000 exp..
4,15mp håller länge,, mkt användbara pixlar. Fotar man med a3 och större som huvudsakligt mål elelr för byråer så bör man kanske välja en MarkII. Ser man till betraktningsavstånd så kan man lätt printa 100cm bredd från en 1D. Har kört flera mellan 70 och 100 i långsidan.
En nackdel med detta hus är att den drar långt mera ström än den nyare MarkII. Det är väl också det som irriterar mig.
Ingen förstoringsmöjlighet på displayen brukar många klaga på,, men jag ser bilderna i datorn i stället
Histogrammet som jag menar är nyttigt behöver jag aldrig möjlighet att förstora för att avläsa
!
MVH Niclas,
EDIT:
min senaste ok fågelbild med min trogna 1D..
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/719469.htm?set=lp
Jag köpte ett förra sommaren, ångrar inte en sekund. Fungerar utmärkt. Slitet som en rysk ubåt men vad gör det när kvaliteten sitter som ett smäck
4,15mp håller länge,, mkt användbara pixlar. Fotar man med a3 och större som huvudsakligt mål elelr för byråer så bör man kanske välja en MarkII. Ser man till betraktningsavstånd så kan man lätt printa 100cm bredd från en 1D. Har kört flera mellan 70 och 100 i långsidan.
En nackdel med detta hus är att den drar långt mera ström än den nyare MarkII. Det är väl också det som irriterar mig.
Ingen förstoringsmöjlighet på displayen brukar många klaga på,, men jag ser bilderna i datorn i stället
MVH Niclas,
EDIT:
min senaste ok fågelbild med min trogna 1D..
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/719469.htm?set=lp
Tibor
Aktiv medlem
ca 8000
Under vårvintern såldes här på fotosidan ett par 1D för ca 8000.-
Köpte själv en för 10,000.- inkl en 550 EX vilket gör knappt 8000.- för kameran.
Kolla att batteri och ffa laddaren fungerar. Ny laddare kostar över 3000 kronor.
Jag är mycket nöjd med min 1D.Otrolig kvalitet mekaniskt och handhavande. Snabb och 45 autofikuspunkter ÄR faktiskt användbart ffa då det är så snabbt att flytta punkten. Tidigare med min 350D la jag alltid motivet i centrum bara för att AF låg där. Nu kan jag komponera bilderna med fortf AF på motivet.
/tibor
Under vårvintern såldes här på fotosidan ett par 1D för ca 8000.-
Köpte själv en för 10,000.- inkl en 550 EX vilket gör knappt 8000.- för kameran.
Kolla att batteri och ffa laddaren fungerar. Ny laddare kostar över 3000 kronor.
Jag är mycket nöjd med min 1D.Otrolig kvalitet mekaniskt och handhavande. Snabb och 45 autofikuspunkter ÄR faktiskt användbart ffa då det är så snabbt att flytta punkten. Tidigare med min 350D la jag alltid motivet i centrum bara för att AF låg där. Nu kan jag komponera bilderna med fortf AF på motivet.
/tibor
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
17000+ ungefär.. (mkt beroende på skick vad gäller dessa hus tror jag//Med ökad ålder ökar betydelsen av skicket)..
Vissa försöker pressa ut 20+ ännu men jag personligen tror att det är svårt.
Mycket långsam kamera, men med samma höga generella kvalitet.
Jag har inte fotat med kameran bara hanterat den.. känner ingen påtaglig fysisk skillnad mot min..
Ljudet är ett helt annat. Långt ifrån samma rapphet som i en 1D (och 1DmII). Den gnäller mera som en 300D.
20D och 30D har bättre ljud anser jag, ett ljud som är rappt, dämpat och som därmed liksom försvinner i intet fortare i olika miljöer.
MVH Niclas,
Vissa försöker pressa ut 20+ ännu men jag personligen tror att det är svårt.
Mycket långsam kamera, men med samma höga generella kvalitet.
Jag har inte fotat med kameran bara hanterat den.. känner ingen påtaglig fysisk skillnad mot min..
Ljudet är ett helt annat. Långt ifrån samma rapphet som i en 1D (och 1DmII). Den gnäller mera som en 300D.
20D och 30D har bättre ljud anser jag, ett ljud som är rappt, dämpat och som därmed liksom försvinner i intet fortare i olika miljöer.
MVH Niclas,
Senast ändrad: