Daaaaaniel
Aktiv medlem
Köpte för mindre än två veckor sedan ovanstående objektiv. Har varit riktigt nöjd med objektivet. Känns både stabilt och presterar relativt bra. Men när jag en dag skulle ta upp den och använda den gick zoomringen trögt och autofokusen betydligt långsammare än innan.
Känslan är som om det kommit in grus i maskineriet.
Vet att objektivet inte är vädertätat. Men 1-1,5veckor användning i vanlig stadsmiljö borde ju inte vara något problem?
Var och hur ska man annars kunna använda objektivet?
Objektivet är nu inskickat och väntar otåligt på att få höra något. (Vet att de kan ta 2-3veckor).
Känner mig på att jag kommer få en faktura jag förväntas stå för och att det till följd av detta uppstår en klart obekväm situation mellan mig och inköpsstället. Obekväm för båda parter dessvärre.
Någon som har liknande erfarenheter eller annat att dela med sig utav?
Känslan är som om det kommit in grus i maskineriet.
Vet att objektivet inte är vädertätat. Men 1-1,5veckor användning i vanlig stadsmiljö borde ju inte vara något problem?
Var och hur ska man annars kunna använda objektivet?
Objektivet är nu inskickat och väntar otåligt på att få höra något. (Vet att de kan ta 2-3veckor).
Känner mig på att jag kommer få en faktura jag förväntas stå för och att det till följd av detta uppstår en klart obekväm situation mellan mig och inköpsstället. Obekväm för båda parter dessvärre.
Någon som har liknande erfarenheter eller annat att dela med sig utav?