Annons

problem med att importera bilder från kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

Lena Boberg

Ny medlem
Jag är helt ny här på Fotosidan.Har inte kollat runt alls ännu men jag har en akut fråga .Är dessutom nybörjare både på digitalkamera och datorer *suck*. När jag för över bilder från kameran till datorn så brukar den bara föra över de bilder jag tagit sedan förra gången jag förde över.Den ska ju känna av det automatiskt....men idag så vill den helt plötsligt föra över alla bilder jag har i kameran.Har försökt flera ggr och har även startat om datorn men den vill absolut föra över alla 1000 bilder *suck* verkar lite jobbigt att sen behöva ta bort dem igen.Vad kan ha hänt ?

Vilket program använder du för att föra över bilderna?
Du har inte ändrat mapp på datorn dit bilderna överförs?
Hamnar dom i samma mapp som tidigare?
Det här bestämmer man oftast vid importen.
Sen kan man undra varför du sparar alla tidigare bilder på ditt minneskort.
Normalt tar man bort dom därifrån när överföringen är klar.

Det har tidigare skett helt automatiskt .När jag kopplat kameran till datorn kommer en ruta fram där jag klickar på "importera till windows" Sen kommar en liten ruta fram där man kan ange taggar.Och då brukar det föras över bara de bilder som inte redan finns i datorn.Det är allt jag gör.Har aldrig behövt välja mapp.Det hamnar automatiskt i windows fotogalleri .
Du frågar vilket program jag använder för att föra över bilderna.Jag vet inte om du fått svar på den frågan. När jag köpte kanmeran för några månader sen (min första digitalkamera) så va det med en CD där man skulle installera "Phototransport" o det gjorde jag :)
Att jag sparat bilderna på minneskortet beror på att jag vill ha de kvar som säkerhet tills jag lärt mig hur man säkerhetskopierar i datorn.Och hur man bränner skivor med bilder.Mycket att lära sig när man aldrig haft dator förr.....Har inte orkat ta tag i det.Har försökt men det har inte funkat.

ANNONS
Götaplatsens Foto