Annons

Problem med firewire 800 disk på imac

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Calabrese

Aktiv medlem
Jag har ett ganska irriterande problem med min Imac och en WD MyBook FW800 hårddisk. Det är en helt enkelt så att disken inte dyker upp längre när jag kopplar den till FW portarna. Dock så funkar andra firewireenheter.

Jag har testat den på en G5 på jobbet och där funkar det utmärkt med FW 400. Den funkar med USB så det är inte ett formatteringsproblem, men det är ju så trögt jämnför med både FW400 & 800.

Jag ska testa om jag kan få upp den i Win XP genom bootcamp för att se om det är opertivsystemet eller fiery (BIOS)...

Någon som har en lösning?

Har dock inte haft problemet som du beskriver, men för någon vecka sedan uppdaterade jag drivrutinerna för min WD MyBOOK. Kör iMac och 10.5

/Arne

Jag har ett ganska irriterande problem med min Imac och en WD MyBook FW800 hårddisk. Det är en helt enkelt så att disken inte dyker upp längre när jag kopplar den till FW portarna. Dock så funkar andra firewireenheter.

Jag har testat den på en G5 på jobbet och där funkar det utmärkt med FW 400. Den funkar med USB så det är inte ett formatteringsproblem, men det är ju så trögt jämnför med både FW400 & 800.

Jag ska testa om jag kan få upp den i Win XP genom bootcamp för att se om det är opertivsystemet eller fiery (BIOS)...

Någon som har en lösning?

Registrera dig på https://websupport.wdc.com/registration/index.asp?aspsid=319149777&

..och hämta hem ny firmware. Gissar att problemet uppstått i samband med att du uppgraderat till 10.5.5

ANNONS
Götaplatsens Foto